
Sistem ingenios de avertizare a parasirii benzii de circulatie fara ca semnalul sa fie activat, dezvoltat initial de Mercedes-Benz pentru camioane.
La autovehicule implementarea a venit in prima faza din partea constructorilor japonezi Nissan, Toyota si Honda. Pe langa semnalele sonore pe care le emite la parasirea accidentala a benzii de circulatie, versiunile mai noi ale sistemului pot inclusiv ajuta la readucerea masinii pe banda prin sistemul ESP.
Citroen a fost primul constructor european care a introdus sistemul pe modelele C4,C5 si C6 si foloseste o raza in spectru infrarosu pentru a monitoriza marcajele. Pe langa avertizarea sonora soferul mai simte si o vibratie in scaun.
Versiunea celor de la Audi difera prin faptul ca in loc sa vibreze scaunul, vibreaza volanul.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.