Centura de Sud a Capitalei, una dintre cele mai mari probleme ale infrastructurii rutiere din România are, de acum, un program oficial pentru desfășurarea lucrărilor. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis miercuri spre SEAP anunţul de participare pentru procedura de achiziţie publică destinată proiectării şi execuţiei sectorului de Sud al noii centuri a Bucureştiului, care va face legătura între autostrăzile A1 şi A2. Noul segment de centură va avea o lungime de 52 de kilometri.
În acest moment, traficul pe Centura de Sud a Capitalei este printre cele mai aglomerate din țară și generează probleme logistice pentru transportatori, dar și o mulțime de nervi pentru restul șoferilor. Deși o parte din Centura de Nord a fost modernizată la nivel de drum expres, în partea de sud nu s-au executat niciun fel de lucrări, situația fiind de multe ori dramatică, cu mașini care stau blocate ore întregi pentru a parcurge câțiva kilometri.
Chiar dacă lucrurile vor continua în același fel pentru mult timp, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că cei 52 de kilometri ai viitoarei Centuri de Sud vor fi construiți la nivel de autostradă, proiectul având un cost total de 580 de milioane de euro.
Totuși, momentan a fost lansat anunțul de participare pentru procedura de achiziție publică destinată proiectării și execuției, ceea ce înseamnă că urmează trei luni pentru depunerea ofertelor, apoi o perioadă pentru atribuirea contractului, 12 luni pentru proiectare și, în final, 30 de luni pentru execuție. Un calcul rapid ne duce la un minimum de 4 ani până la finalizarea lucrărilor, fără a ține cont de eventuale întârzieri. Și cum bine știm este foarte probabil ca acestea să apară și la nivel de licitație, dar și de execuție.
În acest moment, pe zona de nord a centurii există lucrări avansate de modernizare între intrarea pe A1 și DN2. Acestea au intrat în ultima fază și ar putea fi predate destul de rapid, dar lucrul se desfășoară în regim tipic pentru România. Conform planului inițial, această porțiune trebuie deschisă traficului pe două benzi pe sens la începutul anului. Când porțiunea va fi finalizată va exista conexiune directă pe drum expres între A1, DN1 și A3, ceea ce ar fluidiza traficul semnificativ chiar și în oraș, mai ales că multe autoturisme preferă drumul prin București în detrimentul celui de pe centură.