Pentru inceput, e aproape un sacrilegiu sa amintesti aceste doua concepte pe aceeasi pagina A4. De aceea, voi folosi referirea la mandria nationala doar in titlu si doar atat cat sa va intrig.
Puteam sa spun ca focoasa italiana vi se ofera pe autovit.ro la pretul a doua biciclete medii in echipare, sau a unui sfert de poseta la moda in Dorobanti! Nu stiu sigur care comparatie ar fi fost mai de efect, dar intuiesc…
De aceea am decis sa ramanem ancorati in lumea auto.
MASERATI! Un brand care te face instantaneu sa visezi, sa valsezi mental in ritm de supape, sa devii euforic pe masura ce presiunea din turbine creste alarmant, sa-ti aduci aminte de senzationala istorie a firmei, sa-ti inchipui pielea de pe fata biciuita sau, din contra, mangaiata de vanturile ale caror nume se regasesc la minunatele masini ce poarta, darz, emblema lui Poseidon.
Intr-o gama de pret unde o adevarata cascada de Ford Puma, diverse Opel Astra cu mai mult sau mai putine usi, minuscule VW Lupo, nesigure verisoare Fiat Stilo sau mult prea conservatorul Golf 4 se inghesuie sa-ti faca cu ochiul, singura salvare din banalul achizitiilor la aceste sume pare a veni din efemerul BMW seria 3, antic si abuzat inca din copilarie de proprietari “nemilosi”…
De aceea, acest Biturbo la 3250 euro mi se pare “bargain of the week” pentru un pasionat care nici nu “sta” in banii astia neaparat si care pe langa un garaj unde sa-l tina, mai are si o masina de zi cu zi.
Unde mai pui ca in anunt scrie ca e si restaurata, are anvelope noi si ulei schimbat!
Ajunge sa-i citesti un pic pedigree-ul si gata, incep fantasmele juvenile: V6 de 2 litri – deci impozit mic dar nobletea unui bloc de aluminiu in “V”-, 2 turbocompresoare – atentie la piciorul drept, consumul poate sari rapid din schema-, 180 CP – ce departe mi se par vremurile cand puterea ce o intalnesti astazi la un diesel de acceasi cilindree era considerata “WOAU”-, o cutie cu 5 trepte si cu treapta 1 jos in stanga si doar 1086 kilograme!!! Da, ati citit bine, cu nu extrem de mult timp in urma, masina e din 1984, se construiau masini care nu aduceau a pachebot din punct de vedere al greutatii! Viteza maxima nu avea nimic senzational nici macar atunci (215 km/h), dar acceleratiile erau corecte (6,5 secunde 0-100 km/h).
Insa datele seci nu fac dreptate acestui automobil-pasiune, a carui achizitie se poate dovedi, evident, riscanta…El vine direct din epoca in care italienilor le ieseau mult mai bine pizza si pastele decat complicatele agregate cu roti si motor, insa acesteau avea si atunci o carisma superba, chit ca nedublata de o fiabilitate decenta…Sa nu uitam ca blocul motor vine direct din epoca anticului SM si a fost utilizat pe celebrul Merak SS.
Caracterul sau este extrem de old-school – a se citi ca turbinele intra brusc in actiune pe la 3000 rpm, schimburile de ulei se fac la 5000 km si masina nu are autoblocant la primele serii, ceea ce face ca dinamica pe sosea alunecoasa sa fie…delicata!
Interiorul este, insa foarte luxos si poate adaposti fara probleme patru adulti. Piele peste tot, ornamente de lemn, ce mai, o ambianta cosy. Curios este ca pe versiunile de pe piata italiana, celebrul ceas analogic din mijlocul plansei de bord era inlocuit cu un vulgar ceas digital pacat, daca tot ducem sigla si motorul in casa, ceasul ar fi fost numai bun de pus pe birou…
In concluzie, o mica bijuterie pentru adevaratii pasionati si care au o mica doza de nebunie frumoasa, aceea de a-si risca o bruma de bani in schimbul unor capricii de diva italiana!
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.