
Mi-am amintit ca vara trecuta, la testul international de presa cu noul Cruze SW, organizatorii evenimentului ne-au invitat pe pista vechiului aerodrom din Remagen pentru a ne arata o masina cu adevarat speciala. Ati ghicit, era vorba despre un exemplar Chevrolet 210 Townsman din anul 1957, adus cu mari eforturi din America de catre un impatimit colectionar…
Si cum puteau sa scoata mai bine in evidenta traditia Chevy in materie de break-uri decat prin expunerea acestui model legendar…
Pana si locatia aleasa are o profunda incarcatura istorica… Aerodromul este situat pe colina din apropierea orasului german Remagen (la sud de Bonn, pe malul Rinului), iar in timpul Celui de-al Doilea Razboi Mondial a reprezentat un punct strategic atat pentru trupele naziste cat si pentru cele americane (Operatiunea Lumberjack din martie 1945). Dar sa revenim totusi la Chevy Townsman…
Chiar daca actualele masini fabricate de Chevrolet sunt adaptate perfect la cerintele clientilor din zilele noastre, modelele anilor de glorie 50 – 70 au un farmec aparte… In primul rand prin forma si dimensiunile caroseriei, prin eleganta si simplitatea interiorului, ori prin zgomotoasele V8-uri si elementele decorative ale caroseriei. Iar toate aceste detalii genereaza un contrast puternic cu ceea ce intelegem astazi prin notiunea de modernism…
Daca exteriorul este marcat de liniile “musculoase”, tipic americane, si multitudinea de detalii cromate, la interior am remarcat banchetele cu trei locuri atat in fata cat si in spate, tapiteria din vinilin de culoare neagra care imita destul de bine pielea, precum si podeaua acoperita integral cu mocheta. De asemenea postul de condus este extrem de simplu: o plansa de bord cu un cadran mare pentru vitezometru si treapta de viteza, incadrat intre alte doua mai mici… In rest foarte multe butoane si chiar un radio, o dotare exclusivista pentru acele vremuri. Tipic american este si volanul de dimensiuni mari, dar foarte subtire, precum si maneta schimbatorului de viteze plasata pe coloana de directie (deh, masina americana, cutie automata).
Alte detalii importante ale acestui Chevrolet 210 Townsman sunt si hayonul cu dubla deschidere, si evident imensul portbagaj. Mai trebuie spus ca acest model face parte dintr-o serie de break-uri produse de Chevy in anii ’50, perioada in care aceasta versiune de caroserie a devenit foarte populara peste Ocean. Chevy 210 Townsman a intrat in productia de serie in anul 1953 si a cunoscut un adevarat succes comercial, astfel de la an la an vanzarile au crescut exponential…
Va plac masinile americane din anii ’50-70? Dar acest Chevrolet 210 Townsman?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.