
În ultimii ani, sistemele de tracțiune integrală au devenit din ce în ce mai accesibile, datorită faptului că au început să fie oferite chiar și pe modele de clasă compactă, iar SUV-urile sunt oferite în aproape toate segmentele, ceea ce le face mai accesibile și mai larg răspândite. Mai jos, analizăm piața second-hand pentru a vedea ce modele cu tracțiune integrală există pe piață, la un buget de sub 10.000 de euro, indiferent de segment, dar mai noi de anul 2010.
Astfel, există câteva alegeri foarte bine chiar și în segmentul compact unde, pentru bugetul de 10.000 de euro sau chiar mai puțin, se poate achiziționa fără probleme un VW Golf cu 4Motion, un sistem de tracțiune intergrală care utilizează un diferențial central de tip Haldex. Motorizarea recomandată este dieselul 2.0 TDI, cu rezerve foarte bune de cuplu, dar și cu valori de consum reduse. Tot în clasa compactă, una dintre cele mai bune opțiuni, cu un raport calitate/preț excelent este Skoda Octavia, care utilizează o platformă și o mecanică identică cu Golf. O altă opțiune în clasa compactă, dar mai exotică, este Subaru Impreza, disponibilă atît cu motorul diesel de 2.0 litri de 150 CP, dar și cu unul pe benzină, tot de 2.0 litri. În funcție de model, Impreza beneficiază chiar și de reductor și are un sistem de tracțiune integrală mai performant decât în cazul modelelor de mai sus.
În clasa medie, sub prețul de 10.000 de euro se poate achiziționa un VW Passat cu sistemul de tracțiune integrală 4Motion. Acesta este aproape singurul model de clasă medie care se încadrează în criteriile selectate. Alături de acesta mai există doar Subaru Legacy.
SUV-uri sub 10.000 de euro
În categoria SUV-urilor, cele mai bune oferte care se încadrează în prețul de 10.000 de euro sunt Dacia Duster și Nissan Qashqai. Ambele sunt motorizate de același propulsor 1.5 dCi, foarte economic, dar cu resurse de putere limitate, mai ales dacă mașina este încărcată cu bagaje și pasageri. Mai rar se poate gasi Qashqai 2.0 dCi, mult mai elastic, dar mai puțin economic. Tot în categoria SUV-urilor compacte există, sub bugetul selectat, modele precum Suzuki SX4, SsangYong Korando sau foarte specialul Suzuki Jimny.
Tracțiune integrală este preferată de un număr tot mai mare de șoferi, dar este bine de știut că aceasta aduce o greutate mai mare pentru mașină, ceea ce implică un consum de combustibil mai mare. Pentru cele câteva săptămâni de zapadă din România, este o investiție care, în practică, nu prea se justifică. Totuși, nivelul de tracțiune oferit este clar superior unei transmisii față sau spate.