In Romania, la un autovehicul nou vandut sunt aduse in tara alte patru exemplare rulate. Mai mult, 81% dintre masinile noi sunt cumparate de catre persoanele juridice. Si chiar daca este destul de alarmanta, situatia poate fi oarecum explicata prin scaderea continua a puterii de cumparare a clientului roman…
In primele patru luni ale anului in curs, livrarile de autoturisme si vehicule comerciale pe piata auto nationala au inregistrat o scadere de aproximativ 11%, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Conform analizei realizate de catre APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), vanzarile sunt sustinute in continuare de achizitiile realizate de catre persoanele juridice si care reprezinta 81% din total in luna aprilie.
In analiza per clase se observa ca dupa primele patru luni, doar segmentul monovolum este pe plus, in toate celelalte segmente inregistrandu-se scaderi cuprinse intre 13% si 39%. La acest capitol, APIA mentioneaza ca recenta modificare a Codului Fiscal care a limitat deductibilitatea amortizarii poate fi unul dintre factorii de scadere in clasele superioare (E, F si SUV).
In functie de tipul de combustibil se remarca o crestere a ponderii livrarilor de autoturisme animate de motoare diesel, propulsoare care detin 59% din piata, fata de 55,6% cat se inregistra in aceeasi perioada a anului trecut. Un alt aspect care merita mentionat tot la acest capitol, este faptul ca pentru 6 din primele zece marci, motorizarile diesel reprezinta peste 70% din vanzari. Situatia se repeta si in cazul analizei pe modele, unde 5 dintre modele inregistreaza un procent de peste 70% din vanzarile respectivei marci.
Tot din statistica intocmita de APIA mai reiese ca in primele patru luni ale anului au intrat in parcul auto national aproximativ 71.000 masini rulate si 15.000 autovehicule comerciale second hand. Aceste valori reprezinta cresteri importante de 53%, respectiv 15% fata de perioada similara a anului anterior, adica la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vandut au fost aduse in Romania alte 4 exemplare rulate.
Iar avand in vedere apropierea momentului demararii efective a Programului “Rabla” 2013 (inceputul lunii iunie, atunci cand tichetele valorice vor ajunge in posesia cetatenilor), APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) sustine ca trebuie avuta in vedere o eventuala revizuire a estimarii facute la inceputul anului, insa doar dupa analiza volumelor inregistrate pana in luna iunie.
In contextul situatiei actuale, voi ce ati prefera la aceeasi suma de bani: o masina noua sau una second hand?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.