
Unul dintre cele mai iubite SUV-uri de pe piața din România a ajuns la cea de-a doua generație. Mazda CX-5 este un model polivalent, care se conduce plăcut, poate este chiar cel mai agil din segment și se descurcă onorabil și pe suprafețe prost asfaltate. De asemenea, gama de motorizări a fost una dintre cele mai eficiente și rafinate, iar tehnologia de la bord a fost mereu actualizată la zi. Pentru cea de-a doua generație, Mazda a lucrat intensiv pentru a-și mulțumi clienții. Iată ce s-a schimbat.
Designul exterior nu pare schimbat prea mult, însă liniile sunt mai agresive, desenate pentru a scoate în evidență dinamismul în conducere și găsim chiar asemănări cu fratele mai mic CX-3, în special în zona frontală și a blocurilor optice. Interiorul a crescut sensibil din punct de vedere al calității, cu materiale mai atent alese, mai fine, cu plastic moale în partea superioară a bordului, dar și cu texturi mai plăcute. În plus, Mazda anunță că CX-5 este mult mai silențios decât vechiul model, nivelul de zgomot fiind similar celui în care se mergea cu o viteză mai mică cu 20 km/h în modelul anterior. Scaunele au fost și ele redesenate pentru o mai bună susținere a corpului și pentru un mai bun suport lateral în viraje. Pasagerii din spate au parte de un nivel de spațiu mai generos, iar portbagajul poate acomoda mai multe bagaje în cei 505 litri disponibili.
Mazda CX-5 – dinamică mai bună și motorizări eficiente
În ceea ce privește dinamica la rulare, Mazda a îmbunătățit comportamentul, dar a redus și vibrațiile și zgomotele de la rulare. Sistemul G-Vectoring Control este oferit în dotarea standard și poate varia cuplul între roți pentru a imprima un comportament dinamic, sigur și ușor controlabil la limită. Gama de motorizări este formată din propulsoarele cunoscute și până acum: dieselurile de 2,2 litri cu 150 CP și 175 CP și motoarele pe benzină de 2,0 litri și 165 CP și 2,5 litri și 190 CP. Opțional, CX-5 poate fi dotat cu un sistem de tracțiune integrală, însă versiunile de bază sunt disponibile și cu tracțiune față. Ca și până acum, gama de motorizări promite valori de consum foarte bune, dar și unul dintre cele mai ridicate niveluri de rafinament din segment, cu o funcționarea silențioasă și lipsită de vibrații.