Pe parcursul celor aproximativ 6 ani de piata, a cincea generatie Fiesta s-a impus prin rata scazuta a defectelor costisitoare, precum si prin costurile rezonabile de intretinere si exploatare. Iar acum, cei care se orienteaza sa cumpere o masina de oras, mai pot profita si de preturile la valoare second hand, deosebit de atractive.
Fata de variantele anterioare, cea de-a cincea generatie Ford Fiesta (2002-2008) a reprezentat un considerabil salt calitativ. Astfel clientii au observat o mai mare atentie acordata capitolelor design, siguranta si tinuta de drum, la care s-a mai adaugat si eficienta turbodieselului 1.4 TDCi.
Prin urmare, clientii s-au mai declarat multumiti de fiabilitatea per ansamblu, de gradul de confort oferit in habitaclu, precum si de spatiul de incarcare generos pentru acest segment. Iar la varsta a doua, utilizatorii au mentionat ca rezistenta la uzura a finisarilor interioare este satisfacatoare. Mai puncteaza prin tinuta de drum si prin pozitia de condus optima, in timp ce suprafetele vitrate nu ascund unghiuri fara vizibilitate.
Inevitabil au fost semnalate si probleme legate de fiabilitatea unor repere, insa marea majoritate a viciilor de fabricatie nu s-au dovedit excesiv de costisitoare. Totusi cele mai multe dintre defectele intalnite in exploatare au fost atribuite loturilor din primii ani de fabricatie.
Dupa faceliftul din anul 2005 prin care a fost restilizata caroseria si interiorul, Ford Fiesta a devenit si mai atractiva. Astfel s-a constatat ca noile materiale folosite in habitaclu sunt mai rezistente la uzura prelungita, insa a persitat problema legata de slabirea in timp a sistemelor de prindere pentru ornamentele interioare. O alta problema observata la un lot mai restrans de exemplare si raportata de catre utilizatori este legata de infiltrarile de apa datorita chederelor care nu etanseaza perfect habitaclul.
In acest moment, cele mai multe exemplare comercializate pe piata autoturismelor la mana a doua sunt cele fabricate dupa facelift, in special unitatile animate de propulsorul turbodiesel common-rail 1.4 TDCi care dezvolta 68 CP. La valoare second hand, aceasta versiune turbodiesel isi dovedeste rentabilitatea in momentul revanzarii, ca urmare a unei valori remanente consistente. Insa cel mai apreciat avantaj al acestei motorizari este consumul redus de carburant, chiar si dupa un rulaj apreciabil. Totusi, exemplarele cu rulaje peste media anuala de 20.000 km, pot acuza un buget consistent destinat reparatiilor, piesele de schimb fiind in unele cazuri cam scumpe.
Pe voi va tenteaza un Ford Fiesta second hand?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.