Astazi in Detroit Mi. a inceput unul dintre cele mai prestigioase saloane auto din lume, NAIAS (North American International Auto Show), un salon cu o traditie veche, prima sa editie avand loc in 1907 in Detroit, orasul celor trei mari producatori auto americani Chrysler, Ford si General Motors.
Azi si maine se va tine Press Preview-ul unde aprox. 4.500 de jurnalisti acreditati din jurul lumii vor asista la peste 35 de premiere mondiale ale industriei pentru anul 2011. Urmand ca in decursul urmatoarelor zile pana pe 23 Ian. sa mai aiba loc Industry Preview-ul (12-13 Ian.), Charity Preview-ul (14 Ian.) si show-ul in sine deschis publicului larg (15-23 Ian.) pe care organizatorii il estimeaza anul acesta undeva in jur de 700.000 de vizitatorii. Vizitatori ce vor avea parte de peste 500 de vehicule noi reprezentand cele mai inovative design-uri ale industriei auto.
Cateva din modelele prezentate anul acesta ar fi:
Ford – Focus Electric (sfarsit 2011)
In mod surprinzator prezentat oficial la CES (Consumer Electronics Show) se pare ca acest model va fi capul de afis pentru suita de modele Hybrid, Plug-in si All-Electric pe care compania Ford doreste sa o implementeze in oferta sa pentru America de Nord si Europa pana in 2013. Ford Focus Electric prezinta cateva trasaturi speciale si anume implementarea unor tehnologii noi precum o varianta unica a MyFord Touch (considerat a fi urmatorul pas dupa Ford Sync) care permite conectarea fara probleme pentru aproape orice telefon mobil, PDA sau player media, utilizarea acestora se face via comenzi vocale, din touch-screen, volan, interfata radio, Bluetooth si Wi-Fi.
Pe partea de specificatii se pare ca viteza maxima este de 136 km/h cu o autonomie de 160 km si un timp de incarcare intre 3 si 4 ore, modelul vine cu 6 airbag-uri, TCS, conectivitate Sync (MyFord Touch) pentru handsfree si MyKey (doar pentru America de Nord), iar a continua in tonul ecologic interiorul contine Burete-Eco pentru scaune si materiale textile reciclate.
Hyundai – Curb (studiu concept)
Raspunsul Hyundai la Nissan Juke prezentat sub forma de concept. Desi in ultimii ani cei de la Hyundai au tot scos modele ce-si merita pe deplin locul pe piata, precum micutul i10 sau fratele sau mare ix35, nu s-au aventurat inca in taramul incert al cross-over-ului, de cand cu iesirea modelului Juke de la Nissan insa, se pare ca acest lucru s-a schimbat. Reprezentantii Hyundai nu au dat prea multe detalii despre modelul Curb (spre deloc), cu exceptia fotografiilor de mai jos si faptul ca urmeaza sa iasa pe piata in 2012, insa daca e sa continuam comparatia cu Nissan Juke ne putem astepta ca varianta finala sa fie foarte similara conceptului prezentat azi, cu exceptia interiorului poate, care pare totusi prea concept.
Mini – Paceman (concept)
Sau a doua incercare a celor de la Mini/BMW dupa Mini Countryman de injecta steroide in designul modelului MINI. Au scos 2 portiere, au bagat cel mai puternic motor din clasa sa, cu All4 drive si i-au atasat un acoperis de coupe care pluteste pe sticla similar cu ce au facut cei de la Citroen cu DS3-ul sau la Range Rover Evoque. Cu eticheta de concept car sau nu, ne putem astepta sa vedem acest model pe strazi in urmatorii ani.
Audi – A6 (2011)
Audi A6 2011 este in foarte multe aspecte o reluare a modelului A8 2010 –evolutie, nu revolutie – stilul tipic familiei Audi fiind in continuare puternic. Dar ce este diferit – si asta este valabil pentru aproape orice model nou – este ca acest A6 este mai mic. Nu cu mult, si doar in lungime, dar totusi mai scurt.
Noul A6 va iesi la vanzare luna aceasta, design-ul interior de calitate si bun gust continua desi pare putin inspirat/furat de la A7. Iar daca tot suntem la partea interior, acesta va oferi multe bunatati tehnice pasionatilor, precum o zona Bluetooth/Wi-Fi in habitaclu, H.U.D. (heads-up display), sistem audio Bang & Olufsen de 1200W, navigatie MMI cu Google Earth, Night Vision cu camera infrarosu si Audi Assist. Pe parte de motorizare motoarele disponibile (cel putin la prezentare) sunt 4 in total, 1 pe benzina si 3 pe diesel in format SE sau S-Line. Cel pe benzina este unul de 3.0l TFSI cu 298 cp iar cele trei diesel-uri sunt un 2.0l TDI cu 175cp si doua variante ale celui de 3.0l una cumintita cu doar 202cp si a doua din care au stors cam tot ce puteau cu 243cp. De mentionat este si faptul ca in 2012 va iesi si varianta hybrid cu aceleasi specificatii precum Q5-ul hybrid.
Porsche – 918 RSR (monopost hibrid)
918 RSR este un coupe cu motorizare de clasa medie bazat precum era de asteptat pe modelul 918 Spyder prezentat anul trecut si care va fi produs in serie limitata anul viitor. Varianta RSR are usi fluture, o caroserie din fibra de carbon si o admisie de aer care se invarte cand masina se misca este montata pe acoperis. Motorul, un V8, scoate un total de 767 cp utilizand tehnologia Flywheel pe roti, cutia de viteze racing are 6 trepte cu 2 padele pe volan si este bazata pe aceeasi configuratie din 911 GT3 RS hybrid.
Dungile si numarul 22 sunt un omagiu adus modelului 917 care a castigat in 1974 cursa 24 Hours of LeMans.