autovit.ro
B SECTIUNI

Noul Audi A6 a fost prezentat înainte de Salonul Auto de la Geneva

Într-un cadru extrem de concurențial așternut de clasa mare premium, actuala generație a lui Audi A6 a avut parte de două facelifturi, lucru destul de rar întâlnit. Însă, la Geneva, Audi va prezenta o generație complet nouă, care urmează lui A8 și A7, lansate și ele de curând. În lupta cu rivalii germani, Audi A6 pare mai pregătit ca niciodată. Iată tot ce aduce el nou.

 

Deși designul nu este radical schimbat, el a migrat spre o imagine mult mai dinamică, mai puternică, mai atent conturată și cu elemente care definesc statutul premium mult mai clar. Atât farurile, cât și stopurile sunt definitorii pentru exterior și oferă semnături luminoase specifice. Deși împrumută elemente de la A7 și A8, designerii au dorit să creeze o imagine specifică, astfel încât fiecare dintre aceste modele să aibă propria identitate.

În varianta de top, farurile HD Matrix LED vor fi unele dintre cele mai avansate din industrie, A6 fiind disponibil în cinci linii distincte de echipare: Basic, Sport, Design, Design Selection și S Line. Un alt aspect ce merită menționat este coeficientul aerodinamic al caroseriei, de doar 0,24. Cu o lungime de 4939 mm, noul A6 este cu doar 6 mm mai lung decât generația pe care o înlocuiește, lățimea crescând cu 12 mm. Ampatamentul este și el mai lung cu 12 mm, ceea ce înseamnă că spațiul interior a crescut cu 30 mm în zona picioarelor, însă plusul de spațiu este prezent la toate dimensiunile măsurabile. Volumul util al portbagajului are o valoare de 530 de litri, similară cu vechea generație.

În ceea ce privește motorizările, A6 va fi oferit cu două unități la start, ambele V6 de 3,0 litri. Cea diesel, care poartă titulatura de A6 50 TDI dezvoltă 286 CP, iar cea pe benzină (A6 55 TFSI) dezvoltă 340 CP. Ulterior va fi oferit un 3.0 TDI de 231 CP și un 2.0 TDI de 204 CP. Motoarele V6 diesel sunt echipate standard cu o cutie automată cu 8 trepte, cel TFSI și 2.0 TDI au un S Tronic cu 7 trepte, sistemul de tracțiune integrală quattro fiind oferit standard doar pe unitățile V6. Este interesant că orice versiune va putea fi echipată cu un sistem de direcție integrală ce permite ca roțile spate să vireze cu până la 5 grade.

Toate motorizările primesc un sistem micro-hibrid , de 48 de volți la motoarele V6 și de 12 volți la cele cu patru cilindri. Astfel, funcția de coasting (motorul este oprit) este disponibilă între 55 și 160 km/h, iar sistemul start&stop oprește motorul încă de la viteza de 22 km/h. Evident, energia cinetică este recuperată la frânare, ceea ce se traduce printr-un consum mai mic cu 0.7 l/100 km.

La interior, A6 adoptă același spectaculos sistem multimedia pe care l-am văzut și la A7 și A8, cu ecrane tactile, fără comenzi fizice. Ecranul din partea superioară are o diagonală de 10,1 inchi, iar cel din partea inferioară de 8,6 inchi. Pachetul tehnologic este impresionant la nivel de sisteme de asistență, A6 fiind cel mai avansat model din segment în ceea ce privește rularea autonomă (nivelul 3), dar și conectivitate, fiind capabil să transmită informații despre drum într-un cloud pentru a fi retransmise spre alte automobile. Lansarea are loc imediat, primele livrări fiind așteptate la jumătatea acestui an, în luna iunie.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)