
Cum era de asteptat, Porsche propune si pentru actuala generatie 911 doua versiuni de top: Turbo de 520 CP si Turbo S de 560 CP. Totusi va mai dura pana sa le vedem pe strada, deoarece aceste doua sportive care completeaza gama 911 vor fi lansate oficial de abia in aceasta toamna la Salonul Auto de la Frankfurt. Dar pana atunci haideti sa vedem care sunt principalele puncte forte ale noilor versiuni…
Pentru a marca cei 40 de ani de experienta “Turbo”, constructorul din Stuttgart a pregatit doua versiuni mai agresive ale modelului 911. Iar daca in privinta motorizarii s-a optat pentru pastrarea propulsorului cu 6 cilindri boxer de 3,8 litri, Porsche s-a decis ca acest motor sa fie supraalimentat pentru a obtine o putere maxima de 520 CP pentru versiunea Turbo si de 560 CP pentru Turbo S. De asemenea s-a renuntat la cutia de viteze manuala in favoarea mai eficientei PDK cu doua ambreiaje si sapte trepte, precum si pentru introducerea functie Start – Stop. Prin urmare, oficialii marcii germane anunta ca au reusit scaderea consumului de carburant cu 16%, adica la aproximativ 9,7 litri/ 100 km…
Din punct de vedere estetic se observa cateva optimizari aerodinamice integrate in caroseria noului Porsche 911 Turbo. In primul rand aripile sunt mai evazate cu 28 mm pentru “incaltarea” cu masivele jante pe 20 inci, insa doar pentru varianta Turbo S s-a optat pentru prindere centrala cu un singur prezon. Noua generatie 911 Turbo mai dispune si de un eleron spate “activ”, adica acesta poate fi setat in trei pozitii, in functie de conditiile de rulare. Iar un detaliu stilistic care diferentiaza cele doua noi sportive create pe baza actualei generatii 911 este integrarea luminilor de zi pe baza de LED-uri, standard doar pentru versiunea de top Turbo S.
Interiorul a fost complet reproiectat pentru ambele versiuni si se bazeaza pe filosofia stilistica a familiei 911 Carrera. Astfel, Turbo S ofera un habitaclu exclusivist intr-o combinatie cromatica de negru si rosu, precum si scaune Sport Plus cu memorie si ajustabile pe 18 directii si tapitate cu piele. Ca si la modelul anterior, 911 Turbo dispune in echiparea standard de sistem audio Bose, insa de aceasta data dispune de o iesire optionala Burmester. Mai mult, cele doua noi versiuni 911 dispun de sistem de recunoastere a semnelor de circulatie si a limitarilor de viteza, acestea fiind doar cateva dintre noile echipamente oferite pe impresionanta lista a optionalelor.
Noua generatie 911 Turbo dispune de tractiune integrala, insa cu un PTM (Porsche Traction Management) complet revizuit, in special pentru a trimite mai mult cuplu catre rotile din fata. Iar revizuirea gestiunii electronice a distributiei cuplului intre cele patru roti a facut posibil ca noul 911 Turbo dotat cu pachetul optional Sport Chrono Plus sa poata demara in plaja 0 – 100 km/h in doar 3,2 secunde, un timp cu o zecime mai bun prin comparatie cu cel obtinut de generatia anterioara. Mai mult, sprint-ul de la 0 la 100 km/h al versiunii de top Turbo S este materializat in doar 3,1 secunde, asta in timp ce viteza maxima care poate fi atinsa de noua generatie 911 Turbo este de 317 km/h…
Constructorul german a mai anuntat ca ambele versiuni vor fi comercializate incepand din luna septembrie, dupa prezentarea oficiala din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, iar preturile de catalog pornesc de la 140.559 EUR (Turbo) si de la 167.285 EUR (Turbo S).
Cum vi se par aceste doua versiuni sporty create pe baza actualei generatii 911?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.