Cel mai de succes model din clasa compactă a fost prezentat în haine noi, integrează funcții digitale avansate și poate fi deja comandat în cinci versiuni hibride, fiind primul model al mărcii care oferă tehnologia Car2X.
De mai bine de patru decenii, Volkswagen Golf este cea mai de succes mașină care se vinde în Europa. Odată cu premiera noii generații, un nou capitol din istoria acestui best-seller începe, cea de-a opta generație fiind – digitalizată, conectată și cu funcții intuitive. Niciun Golf de până acum nu a fost dotat cu funcții atât de avansate. Cu cinci versiuni hibride lansate chiar de la momentul prezentării, noul Golf ridică standardul în clasa compactă, fiind cel mai avansat din acest punct de vedere, cu o gamă care acoperă aproape toată paleta de puteri disponibilă în mod tradițional în segmentul compact.
Interiorul său digital face un pas important spre viitor și ne transportă într-o nouă eră a funcționării intuitive, comenzile fizice fiind aproape eliminate. Trebuie menționat că cea de-a opta generație a noului Golf este primul vehicul de la Volkswagen care utilizează informații reale din trafic prin Car2X, ceea ce înseamnă că poate avertiza șoferul împotriva pericolelor, în mod anticipat, putându-se conecta la alte mașini sau la infrastructura inteligentă.
Cu noul Golf, Volkswagen pornește o importantă ofensiva a hibridelor, urmând să comercializeze cinci modele de acest tip, toate cu tehnologie de 48V: un starter alternator pe curea, baterie litiu-ion de 48V și ultima generație de motoare TSI, adaptate la tehnologia hibrid – care primește denumirea eTSI.
Printre beneficiile acestei game se numără scăderea consumului cu 10% (în ciclul WLTP) și, implicit, un autovehicul extrem de agil și confortabil. Motorizarea eTSI va fi disponibilă în trei variante de putere: 110 CP, 130 CP și 150 CP.
Cea de-a opta generație a bestseller-ului Volkswagen va fi disponibilă și în două variante plug-in hibrid. Prima dintre ele va dezvolta 204 CP, iar cea de-a doua, cu gene sportive, va purta denumirea GTE și va dezvolta 245 CP. Ambele modele vor fi echipate cu o baterie litiu-ion de 13 kW care oferă o autonomie electrică de 60 km, transformând autovehiculul într-unul cu 0 emisii de carbon.
Evident, Golf 8 va oferi și motorizări clasice TSI, TDI, dar și pe gaz – TGI. Cele pe benzină, în patru cilindri, vor dezvolta 90 CP, respectiv 110 CP, iar cele pe diesel, tot în patru cilindri, vor dezvolta 115 CP. Nu în ultimul rând, motorizarea pe gaz va dezvolta 130 CP și va înregistra consum mai mic de carburant și energie datorită tehnologiei inovatoare pe combustie, TSI Miller. Și motoarele diesel beneficiază de noi tehnologii inovatoare, precum noua injecție dublă (cu două convertoare catalitice SCR) care reduce emisiile de nitrogen (NOx) cu până la 80%. De asemenea, consumul motoarelor TDI scade cu 17% versus modelul anterior.
Premiera mondială a noului Golf a avut loc la Wolfsburg, unde a fost inventat Golful și unde a fost construit și consolidat în ultimii 45 de ani. Noul Golf va fi disponibil pe piață începând cu luna decembrie.