autovit.ro
B SECTIUNI

Noutăți auto 2022: cele mai așteptate modele

Fie vreme bună, fie vreme rea, industria auto merge mai departe și bine face. Anul acesta, vom vedea în showroom-uri o sumedenie de mașini atractive, iar printre cele mai așteptate noutăți auto nu se numără doar modelele electrice, ci și cele hibride sau cele clasice, cu motorizări convenționale.

Nici vechiul motor termic nu se dă bătut, chiar dacă trebuie să ne obișnuim cu ideea că vom vedea din ce în ce mai puține modele fără o formă sau alta de electrificare.

În lista de mai jos, găsești cinci exemple care îți arată că ai toate motivele să dai șanse și mașinilor noi, alături de ofertele la exemplare rulate. Cu tehnologii de ultimă oră și cu un consum mai eficient ca oricând, modelele de mai jos, alături de multe altele, vor atrage atenția clienților, în funcție de bugetul disponibil. 

Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME NOI

Renault Austral

Renault Austral

Rolul acestui model este acela de a întregi oferta francezilor în segmentul SUV-urilor compacte. Cu o prezentare internațională fixată pentru data de 8 martie, Renault Austral înlocuiește modelul Kadjar și preia multe elemente de design din limbajul „Sensual Tech”, inaugurat de Renault Megane E-Tech. Austral este primul model Renault care va etala noul logo „Nouvel R” al mărcii, iar din punctul de vedere al platformei tehnice, aduce pe piață cele mai noi tehnologii ale francezilor.

Mai exact, Austral folosește platforma CMF-CD3, o soluție tehnică gândită, în primul rând, pentru motorizări electrice. De altfel, SUV-ul compact va putea fi comandat exclusiv în versiune hibridă. Oferta motorizărilor se va compune din unitățile 1,3 TCE, echipate cu un sistem mild hybrid 12V, din propulsorul 1,2 TCe, cuplat la un sistem mild hybrid de 48V, precum și dintr-un motor E-TECH Hybrid de nouă generație, despre care producătorul va anunța în curând mai multe detalii. 

Cupra Born

Cupra Born

Anunțat de conceptul el-Born, prezentat în anul 2019 la Salonul Auto de la Geneva, Born a preluat platforma tehnică de la Volkswagen ID.3 și este fabricat la Zwickau, în Germania. Spre deosebire de fratele german, însă, Born impresionează prin designul cu un puternic factor emoțional. Primul vehicul electric din familia extinsă a spaniolilor de la Seat atinge 100 km/h în 7,3 secunde și are o viteză maximă de 160 km/h. Agregatul electric are o putere de 150 kW, ceea ce echivalează cu 204 CP, iar puntea directoare este cea spate.

Cu toate că cifrele nu indică neapărat prestații demne de vreun hot-hatch, în condițiile în care Cupra este un brand sportiv, secretul lui Born nu se află sub capotă.

Adevăratul dinamism al modelului vine din contribuția oferită de sistemul DCC, Dynamic Chassis Control Sport, pe care ID.3 nu îl va oferi. Acest sistem va adapta automat șasiul la condițiile de drum, pentru păstrarea unei ținute de drum demne de renumele companiei iberice. 

Bateria cu o capacitate de 77kWh oferă o autonomie maximă estimată la 500 km, iar pentru una de 260 km, este suficientă o încărcare de 30 de minute. 

Vezi categoria noastră de  ▶ AUTOTURISME

Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale

Primul SUV de clasă compactă al casei italiene este așteptat de fanii mărcii încă din 2019, când, la Salonul Auto de la Geneva, avea loc premiera conceptului omonim.

Cu un design deopotrivă grațios și agresiv, Tonale are o parte frontală ce amintește de modele legendare, ca Alfa Romeo SZ sau Alfa Romeo Brera, și menține o alură apropiată de cea a fratelui mai mare, Stelvio. Cu o lungime de 4,5 metri, Tonale atacă frontal elita premium, formată din Range Rover Evoque, Mercedes-Benz GLA, BMW X2 și Volvo XC40. 

Motorizările sunt fie de tip hibrid, fie de tip hibrid plug-in, dar exclusiv pe benzină. Astfel, clienții vor avea la dispoziție un motor de 1,5 litri, cu două trepte de putere, de 130 sau 160 CP, cuplate la o unitate electrică de 15KV.

Cei care își doresc un Tonale cu tracțiune integrală vor avea sub capotă un motor de 1,3 litri. Alături de unitatea electrică, acesta va produce o putere de 275 CP și va atinge 100 km/h în 6,2 secunde. Tonale va avea o autonomie maximă, în regim hibrid, de 80 km. Pe lista dotărilor de lux intră autonomia de nivel 2 și monitorizarea mentenanței vehiculului cu ajutorul tehnologiei NFT.

Vezi categoria noastră de 👉 MOTOCICLETE

Ford Ranger

Ford Ranger

Europa nu este un mediu natural pentru camionete, așa că oferta din acest segment nu este una foarte variată. Ford face un pas decisiv în lupta cu Mitsubishi L200, Toyota Hilux și Nissan Navara, prin introducerea pe piață a noii generații Ranger. Cu o listă de comenzi ce se va deschide începând cu anul acesta, Ranger nu lasă trecerea timpului să se facă simțită și va adopta inclusiv motorizări de tip plug-in hybrid. 

Până atunci, însă, știm sigur că modelul pick-up va oferi o motorizare diesel de 2,0 litri, respectiv un V6 de 3,0 litri, ambele diesel, respectiv un EcoBoost pe benzină, de 2,3 litri. 

Transmisia standard este una manuală, cu șase trepte, iar opțional, se va putea opta pentru una automată, cu zece rapoarte.

La interior, Ford a adus o parte din confortul tipic unui automobil de șosea. Astfel, Ranger va avea un display de 10 inchi, iar opțional, va putea fi echipat cu sistemul multimedia SYNC4. 

Mercedes-AMG SL

Mercedes-AMG SL

A șaptea generație a celei mai celebre decapotabile din istorie nu va mai fi doar un Benz, ci un Mercedes-AMG. Asta înseamnă că Mercedes-AMG GT Roadster a fost pensionat anticipat, pentru a nu ocupa locul din showroom care i se cuvine unei legende reinventate.

SL revine, după 20 de ani, la un acoperis textil, așa cum îi stă bine unui roadster veritabil. Eliberat de structura metalică a precedentelor două generații, modelul care a pierdut 21 de kg din masa totală etalează o siluetă de viespe și un posterior mai puțin robust. 

Sub lunga capotă a noului Mercedes-AMG SL se va regăsi un motor V8 twin-turbo, în două versiuni. SL 55 va pune la bătaie 476 CP și un cuplu de 700 Nm, în timp ce SL 63 va urca până la 585 CP, respectiv 800 Nm.

Prima versiune va atinge 100 km/h în 3,9 secunde și se va opri cu doar 5 km/h sub indicația 300 a vitezometrului digital. Vârful de gamă va realiza sprintul de mai sus în 3,6 secunde și va atinge 315 km/h. De toate acestea se va ocupa transmisia automată cu nouă trepte, iar ținuta de drum va fi ajutată de sistemul de tracțiune integrală 4Matic+. 

Cere ofertă și programează test drive pentru mașini noi pe platforma unică lansată de Autovit.ro!

Modelele prezentate mai sus se adresează unei palete variate de clienți. Fie că îți permiți o mașină demnă de pus într-un poster, fie că vrei doar să treci la primul exemplar nerulat, anul acesta ai toate șansele unei achiziții inspirate. 

Credit foto: Producători

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)