
Opel Astra este unul dintre modelele compacte cel mai des întâlnite pe străzile din România. Asta se datorează faptului că Astra are, în general, prețuri de achiziție foarte bune pe piața de second-hand. În plus, reparațiile sunt în limita unor costuri decente pentru marea majoritatea a șoferilor, iar întreținerea nu implică nici ea costuri ridicate. Iată mai jos o analiză a ofertelor de pe piața second-hand.
Opel Astra J – an de fabricație 2012-2014
Pentru acest interval, dar mai ales pentru anul 2014, Astra este o prezență destul de rară pe piața second-hand, semn că cei care cumpără aceste mașini nu le vând prea repede. Totuși, cele mai multe exemplare sunt echipate cu motorizările de cilindree mică, respectiv dieselurile 1.3 CDTI și 1.7 CDTI sau cele pe benzină de 1.4 și 1.6. Pentru modelele rulate circa 60.000-80.0000 km, prețurile pornesc din jurul valorii de 10.000 de euro și pot ajunge chiar și la 13.000 de euro. Totuși, pentru cei care vor mai mult, dieselul 2.0 CDTI este cel recomandat, dar este nevoie de răbdare pentru identificarea unui astfel de model, care la anul de fabricație 2014 poate avea un preț și de circa 14.000-15.000 de euro, în funcție de rulaj. Trebuie știut că dieselul 1.7 CDTI este destul de economic, dar zgomotos, iar motorul 1.6 pe benzină consumă destul de mult în traficul urban.
Opel Astra – an de fabricație 2008-2012
Pentru modelele mai vechi de 2012, propulsorul 2.0 CDTI este mai ușor de găsit și are prețuri care pornesc de la circa 9.000 de euro, dar rulajul este, în medie, de peste 120.000 km. Cu cât anul de fabricație este mai vechi, cu atât oferta este mai bogată, iar prețurile scad sensibil și ajung la valori de circa 7.000 de euro pentru 1.7 CDTI din 2012 sau chiar mai puțin, la modelele cu un rulaj ridicat. Sub anul de fabricație 2010, există la vânzare foarte multe Astra H, cu prețuri care pornesc de la puțin peste 5.500 de euro, cu oferte atât pentru 1.6 benzină, cât și pentru dieselul 1.7 CDTI, versiuni care sunt predominante pe piață.
Opel Astra este un model foarte popular și este ușor de reparat în România. De aceea, un exemplar bine întreținut cu un rulaj mai mare poate fi o afacere bună dacă prețul este unul corect. Printre cele mai scumpe reparații sunt turbinele sau volanta plus kit de ambreiaj la dieseluri, care se pot manifesta la modelele cu un rulaj ridicat. Motorizările aspirate pe benzină au o mecanică relativ simplă și sunt destul de fiabile, însă pot consuma destul de mult în traficul urban. Indiferent de alegere, verificați în detaliu mașina, într-un service specializat, eventual unul de marcă, unde rulajul poate fi uneori corelat cu momentul reviziilor.