V-am promis de ceva vreme ca la momentul la care o sa fie iminenta cumpararea unei noi masini, o sa va consult pentru a ma ajuta un pic in alegere.
Ei bine, acel moment a sosit!
Am reusit sa vand micutul, artagosul si ultraeficientul Clio F1 Team si acum reusesc sa ma concentrez deja pe urmatoarea achizitie.
Dupa cum probabil stiti, iubesc masinile si sunt pilot de raliuri. Va spun asta pentru ca ajuta mult in intelegerea dificultatilor alegerii.
De regula am avut tot masini sport, de la Renault 5 Alpine turbo la BMW M3 E30, trecand prin Opel Kadett GSI si Porsche 911 993. Masini de rasa, masini puternice, echilibrate, masini ce au servit la vremea lor ca baze de dezvoltare pentru modelele de competitie.
Toate sunt scumpe, capricioase, greu de convins sa se taraie in traficul zilnic, consuma mult sau foarte mult, piesele si anvelopele sunt, si ele, scumpe, insa ce bucurie, ce placere pot sa-ti creeze. De la o simpla contemplare a numelui, o admirare statica a caroseriei, la prima cheie de dimineata dupa o noapte de infidelitati, la demarajele in tromba, la sunetul melodios al esapamanetului, la eficacitatea franelor, a suspensiei sau la etajarea exemplara a cutiei de viteze. Ce masini! Trebuie sa stii sa le exploatezi ca sa le iubesti, insa pe latura asta nu sunt probleme! 😉
Ultimii doai ani am alergat pe un superb Clio R3 Maxi Evo, declinarea ralistica a masinii pe care tocmai am vandut-o, de unde si rolul acesteia in ecuatie: pentru un pilot e important sa mearga de zi cu zi cu o masina cat se poate de apropiata ca mase, dimensiuni, reactii de masina de curse, pentru a nu intampina probleme majore de (re)adaptare la fiecare start in cursa.
Acum ca stim ca la anul vom participa pe o masina integrala, am decis sa vand Clio-ul de strada si fie sa-mi canalizez resursele pentru a continua aceasta logica a masinii de strada cat mai apropiate de ce a de curse, fie sa-mi rasfat din nou simturile cu o masina pur sange, de preferinta cu transmisie spate!
Asa ca, am purces la identificarea variantei corecte. Dintre masinile integrale turbo de pe piata, nu e mult de ales: Mitsubishi Evo sau Subaru STI. Aici nu era mult de ales, avand in vedere ca e exclus sa concuram pe Subaru. Asa ca, prima candidata vine de la casa cu trei diamante, impreuna cu motorul ultra exploziv, transmisia extraordinara si pedigreeul senzational!
Dintre masinile cu transmisie spate am facut o scurta lista de candidate: Nissan 350 Z, BMW M3 E46, BMW Z4 coupe 3,0 Si, Mazda RX8 sau un 911.
Am deschis o bere, m-am pus la masa si am inceput sa ma gandesc la putere, design, pret, valoare impozit (a devenit important in ultima vreme), sportivitate (si Mercedes face masini puternice cu transmisie spate, insa nu sunt realmente sportive), pedigree, imagine de marca, depreciere, etc.
RX 8-ul marcheaza puncte pretioase la design insa motorul lipsit de cuplu si deprecierea, laolalta cu dificultatea interventiilor la motorul rotativ l-au eliminat primul.
Z4 are o imagine buna, e zvelta si sexy insa nu cu adevarat sport (remember Z4 M?) si in plus e extrem de putin practica. Exit iminent!
Nissan-ul are o linie interesanta, un motor melodios si o cutie precisa, un comportament foarte placut, dar este un Nissan si deprecierea e masiva! Bye-bye Nissan.
Fiind deja la a treia bere (pentru mine este muuult), mi-a revenit in fata mirajul posesiei fara seaman a unui Porsche. Uitati Cayenne si alte baliverne gen Cayman, Boxster, Panamera. Pentru un purist nu exista decat 911! De preferinta cu motor aspirat si transmisie spate. Si obligatoriu manual. E o tentatie foarte mare, insa imi depaseste nivelul cu mult, neavand nici garaj nici o alta masina pentru folosinta curenta. In plus, e aproape imposibil sa gasesti o masina buna in Romania, ma refer la seria 993, iar sa importi una la ce taxe a inventat tovarasul Boc, e aproape la fel de imposibil. Asa ca, Auf Wiedersehen!
Ramane, asadar vanosul, performantul, seducatorul M3 E46. Daca se poate cu cutie SMG 2, pentru a putea gusta din plin de schimbari ultra rapide, dar si de o deplasare urbana fara bataie de cap. Pentru un motor cu 6 cilindri in linie de senzatie. Pentru un produs premium, in care materialele sunt superbe, asamblarea la fel si in care incap 4 oameni cu tot cu bagaje. Mix-ul perfect, asta daca uiti un pic de impozitul anual de ‘jde mii de ron.
Asa ca, dragii mei, aceasta este dilema in toata splendoarea ei. Imi cumpar un Mitsubishi Lancer Evo 9 cu toata relevanta sa pentru partea ralistica a vietii mele, plus latura practica a celor 4 usi, a transmisiei integrale si a porbagajului corect, sau cedez tentatiei frumoasei teutone, cu avantajele descrise mai sus?
Apelez la voi sa ma sprijiniti intr-o directie sau alta. Cu plusuri si cu minusuri, cu argumente.
Nu avem mult timp la dispozitie, vine Mos Craciun si deja ma pregatesc sa-i compun scrisoarea!

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.