Mai joasa si mai alungita, mai usoara si mai rapida, dar si mai puternica ca oricand, a treia generatie Cayman si-a facut debutul pe final de an la Salonul Auto de la Los Angeles. Cam acestea ar fi in linii mari principalele noutati ale celei de-a treia generatii Cayman, insa lucrurile nu se opresc doar aici….
Dupa 911 Carrera si Boxster, Cayman a trecut printr-un amplu proces de restilizare, iar in functie de versiune cele doua noi modele sunt mai grele cu pana la 30 kg, insa consuma cu pana la 15% mai putin carburant prin comparatie cu generatia anterioara.
Proportiile sale au fost modificate fiind acum mai clara apartenenta la segmentul coupe-urilor sporty. Astfel ampatamentul a fost extins, iar consolele sunt mai scurte si s-a optat pentru roti cu diametrul de rulare mai mare (18 si 19 inci).
Interiorul noului Cayman continua tendinta actuala observata la modelele din gama sport a constructorului din Stuttgart… Astfel ambianta interioara poate fi personalizata in functie de pretentiile fiecarui client printr-o serie de pachete optionale care contin tapiterie din piele in doua tonalitati de culoare. Prin urmare culoarea de baza Agate Grey poate fi combinata cu Lime Gold, Gravel Grey ori Amber Orange. Tot in habitaclu se observa consola centrala alungita care urca destul de mult catre baza parbrizului si care integreaza cele mai multe dintre functiile autoturismului. Tot pe consola centrala se mai remarca ergonomia dispunerii instrumentarului de bord, astfel butoanele si comutatoarele au fost aranjate in grupuri pentru o accesare rapida si intuitiva.
Aceasta noua generatie Cayman va fi comercializata in cele doua variante traditionale: Cayman si Cayman S. Modelul de baza este animat de motorul boxer cu 6 cilindri de 2,7 litri care dezvolta 275 CP la 7.400 rpm, asta in timp ce cuplul maxim de 290 Nm este disponibil in plaja de turatii 4.500 – 6.500 rpm. Noul Cayman demareaza de la 0 la 100 km/h in 5,7 secunde, in timp ce viteza de top atinge valoarea de 266 km/h. Versiunea de top Cayman S dispune de propulsorul de 3,4 litri care dezvolta 325 CP la 7400 rpm, iar cuplul maxim este de 370 Nm in intervalul 4.500 – 5.800 rpm. Astfel aceleratia de la 0 la 100 km/h se concretizeaza in 5 secunde, in timp ce viteza maxima este de 283 km/h. Ambele propulsoare sunt cuplate standard la o cutie manuala cu 6 trepte, iar optional se poate comanda transmisia Doppelkupplungsgetriebe (PDK) cu 7 trepte.
Si chiar daca de abia a fost prezentata oficial in America, cea de-a treia generatie Porsche Cayman poate fi comandata si in Romania la un pret de baza de 58.078 EUR cu TVA inclus, in timp ce versiunea de top Cayman S este disponibila la un tarif de pornire de 71.802 EUR cu TVA inclus.
Sunt curios sa aflu cum vi se pare aceasta noua generatie Porsche Cayman?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.