Porsche a prezentat informații detaliate despre versiunea hibridă a noii Panamera, care va fi prezentată publicului la Salonul Auto de la Paris, care va debuta la finalul lunii septembrie. Deși este un model cu perfomanțe dinamice specifice unei limuzine supersport, Panamera e-Hybrid este promovată în primul rând prin prisma consumului de carburant extrem de redus, de doar 2.5 l/100 km.
Sub capota noii versiuni găsim un propulsor V6 turbo, de 2,9 litri, capabil să producă o putere maximă de 330 CP și 450 Nm. Alături de acesta, Panamera 4 e-Hybrid utilizează un motor electric cu o putere de 100 kW (136 CP) și 400 Nm, astfel încât puterea maximă totală atinge valoare de 462 CP. Un sistem de management inteligent face ca cele două motoare să lucreze în tandem, atunci când este nevoie, pentru atingerea unor performanțe optime, atât în ceea ce privește dinamica, cât și consumul de combustibil.
Spre deosebire de generația anterioară, acumulatorii litiu-ion au o capacitate mai mare, de 14,1 kW, față de 9,4 kW. Progresul tehnologic înregistrat de acumulatori este remarcabil, deoarece noua generația are nevoie de exact același volum de spațiu pentru baterii precum generația anterioară. Dacă se utilizează o priză obișnuită, încărcarea completă a acumulatorilor durează 5,8 ore, însă dacă se folosește o priză specială timpul este redus la 3,6 ore.
Trebuie știut și faptul că acumulatorii se pot încărca și în timpul mersului, de la motorul termic, print-un mod special denumit E-Charge, selectabil de pe consola centrală. Totuși, eficiența energetică nu este printre cele mai bune, consumul de combustibil fiind destul de mare în aceste momente. Programul se folosește, în mod ideal, doar dacă este absolută nevoie de propulsie electrică, precum în cazul zonelor cu acces limitat unor astfel de mașini.
Dinamic, dar extrem de eficient
Panamera e-Hybrid poate rula în mod exclusiv electric pe o ditanță de maximum 50 km, până la o viteză de 140 km/h. Astfel, pentru primii 100 km, consumul mixt oficial este de doar 2,5 l/100 km, o cifră care se va atinge destul de greu în traficul real. Din punct de vedere al performanțelor dinamice, Panamera hibrid impresionează, fiind capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde, viteza maximă fiind de 278 km/h.