Un model emblematic pentru americani, Malibu a devenit recent un autoturism global care va fi comercializat in premiera si in Europa. Zilele trecute am participat la primele teste internationale de presa care s-au desfasurat pe coasta Marii Adriatice si am revenit cu o serie de informatii de la fata locului…
Lansat in anul 1964, Malibu a debutat initial ca o versiune de echipare pentru legendarul Chevrolet Chevelle si de abia mai tarziu a devenit un model de sine-statator.
Dupa ce dincolo de ocean Malibu a devenit o legenda in randul americanilor, iata ca dupa aproximativ jumatate de secol, lumea auto a fost luata prin surprindere atunci cand a opta generatie Malibu a fost lansata oficial la Salonul Auto de la Shanghai, si nu in America, cum probabil toata lumea s-ar fi asteptat. Referindu-ne strict la Europa, trebuie sa mentionam ca noul Malibu inlocuieste in gama modelul Epica, un autoturism confortabil si spatios, insa destul de fad la capitolul design. Tocmai pentru a rezolva aceasta problema de imagine, Chevrolet a mizat pe Malibu, un model cu pedigree, dar croit pe calapodul actualului limbaj stilistic al marcii.
Ca o prima impresie, am remarcat caroseria in trei volume eleganta, fara elemente scoase inutil in evidenta, si chiar adecvata clientelei tipice pentru un astfel de autoturism. Insa in partea posterioara, pasionatii marcii pot identifica clar blocurile optice duble preluate de la sportivul Camaro si care ii confera noului Malibu o tusa tipic americana. Iar spre deosebire de venerabilul model Epica, noul Malibu este construit pe baza celei de-a doua generatii a platformei tehnice “Epsilon”, inaugurata de Opel Insignia.
Ca si dimensiuni, Malibu se plaseaza in zona superioara a clasei medii prin lungimea de 4.865 mm, iar ampatamentul de 2.737 mm garanteaza un confort deosebit in habitaclu. Mai mult, am constatat ca si pasagerii mai inati se pot simti confortabil in habitaclul, asta pentru ca spatiul pentru zona capului este de 991 mm in fata si de 952 mm pentru locurile din spate. In plus, dimensionarea caroseriei asigura un portbagaj incapator al carui volum este de 545 litri, iar suplimentar capacitatea de incarcare poate fi extinsa prin rabatarea fractionata a spatarului banchetei.
Interiorul este conceput in aceeasi nota… Prin urmare, am fost placut impresionat de imbinarea perfecta dintre liniile clasice ale unei berline medii cu diverse picanterii preluate de la Camaro, precum alveolele ceasurilor de bord. Am mai remarcat ca desi sunt multe comutatoare pe consola centrala, acestea sunt plasate destul de intuitiv si astfel nu iti trebuie prea mult timp pentru acomodare. In plus, exemplarul de test mai beneficia si de un ecran tactil pe consola centrala, prin intermediul caruia am putut seta destul de rapid o serie de functii ale automobilului. Interesant este ca acest display pliabil mascheaza un spatiu de depozitare, ideal pentru pastrarea actelor ori a unor obiecte personale mai valoroase.
In privinta finisarilor interioare, Chevrolet nu face rabat de la calitate, insa nici nu vorbim de materiale prea pretentioase care ar ridica considerabil pretul autoturismului. O alta prioritate la proiectarea lui Chevolet Malibu a fost siguranta oferita pasagerilor, si astfel acesta a obtinut punctajul maxim de 5 stele la testele de impact realizate de EuroNCAP. In plus, constructorul afirma ca toate variantele disponibile pentru Europa vor fi echipate cu sase airbaguri, tetiere active si sistem de eliberare a pedalelor la impact.
Testul a fost efectuat pe coasta Marii Adriatice, o zona preponderent virajata care ne-a facut o impresie buna in privinta ruliului moderat, datorat mai ales masei proprii de 1.635 kg pentru exemplarul de test. In plus am mai sesizat profilarea eficienta a scaunelor, precum si configurarea facila a pozitiei optime de condus prin reglajele pe inaltime si adancime ale volanului, precum si cursa scaunului pentru sofer de 266 mm pe lungime si de 60 mm pe inaltime. De asemenea, la rulare, am mai remarcat setarea optima a suspensiei care filtreaza eficient particularitatile drumului, precum si antifonarea eficienta a habitaclului, alte doua avantaje importante pentru un astfel de autoturism.
Pentru test am ales un exemplar animat de motorul 2.0 CRDi care dezvolta 160 CP, dotat cu o cutie de viteze automata cu sase trepte. In primul rand, cuplul generos de 350 Nm este disponibil de la 1.750 rpm, ceea ce ii imprima masinii un comportament dinamic. Etajarea cutiei de viteze poate fi catalogata ca fiind satisfacatoare, deoarece trecerea dintr-o treapta in alta se face destul de lin. Totusi cei care prefera un alt regim de schimbare a treptelor pot accesa selectorul “+/-“ amplasat in partea superioara a levierului cutiei de viteze, insa comutarea mi s-a parut foarte anevoioasa si recunosc ca am renuntat destul de repede. Totusi se preconizeaza ca in Romania, unde se comercializeaza doar motorul diesel, clientii vor opta in general pentru cutia manuala. Astfel trebuie adaugat ca pentru unitatea diesel cu transmisie manuala constructorul anunta un consum de 5,1 litri/ 100 km in regim mixt, o valoare foarte buna pentru un asemenea autoturism. In plus, pretul pentru un exemplar 2.0 CRDi 160 CP MT in versiunea de top LTZ este de 26.273 EUR cu TVA inclus, ceea ce face din Chevrolet Malibu o oferta deosebit de tentanta pentru segmentul mediu.
Cam acestea ar fi primele impresii despre noul Chevrolet Malibu? Voua cum vi se pare?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.