
După scandalului Dieselgate, Volkswagen a fost implicat într-o nouă problemă, în care constructorul german era acuzat că emisiile de CO2 sunt mai mari pentru anumite modele. În cazul în care aceste acuzații ar fi fost dovedite, VW ar fi avut probleme și cu valorile de consum oficial comunicate, ceea ce ar fi reprezentat un real impediment în împăcarea clienților deja afectați de scandalul emisiilor de NOx. Însă, VW a anunțat că problema emisiilor de CO2 este mai mică decât se credea.
În urma unor investigaţii interne detaliate şi a verificării măsurătorilor, s-a determinat că doar un număr limitat de automobile este afectat și doar într-o mică măsură. Asta înseamnă că aceste autovehicule pot fi introduse pe piaţă şi comercializate fără niciun fel de limitări. De asemenea, nu se confirmă suspiciunile că cifrele valorilor consumului de combustibil ale autovehiculelor din producţia actuală ar fi fost modificate în mod ilegal. În cadrul măsurătorilor interne au fost constatate uşoare devieri, la doar nouă variante de model ale mărcii Volkswagen.
Până la Crăciun, aceste versiuni de model vor fi măsurate încă o dată de o instituţie tehnică neutră, sub supervizarea autorităţilor competente. În cazurile pentru care este confirmată corectitudinea cifrelor iniţiale, nu vor exista niciun fel de consecinţe. Pentru numărul mic de modele auto la care există devieri, valorile de omologare vor fi adaptate prin derularea procedurilor uzuale.
Volkswagen CO2 – impact mai mic decât era așteptat
Inițial, au fost suspectate 800.000 de mașini, dar în fapt, numărul acestora se ridică la doar 36.000 de unități. În cazul modelelor afectate, în număr de nouă, au fost constatate, în medie, diferențe de doar câteva grame de CO2, ceea ce corespunde unei creşteri a consumului măsurat în ciclul NEDC de aproximativ 0,1 până la 0,2 litri de combustibil la 100 de kilometri.
Mărcile membre ale Grupului, Audi, SKODA şi SEAT, au convenit de asemenea asupra unei proceduri similare cu autorităţile de omologare competente, pentru autovehiculele aflate iniţial în discuţie. Valorile consumului real pentru clienţi nu se modifică şi nu sunt necesare niciun fel de modificări tehnice la autovehicule.
Lista mașinilor afectate:
Polo | 1,0l TSI BlueMotion 70kW Euro 6 | DSG cu 7 trepte |
Scirocco | 2,0l TDI BMT 135kW Euro 6 | Manuală cu 6 trepte |
Jetta | 1,2l TSI BMT 77kW Euro 6 | Manuală cu 6 trepte |
Jetta | 2,0l TDI BMT 81kW Euro 6 | Manuală cu 5 trepte |
Golf Cabriolet | 2,0l TDI BMT 81kW Euro 6 | Manuală cu 5 trepte |
Golf | 2,0l TDI BMT 110kW Euro 6 | Manuală cu 6 trepte |
Passat Alltrack | 2,0l TSI 4MOTION BMT 162kW Euro 6 | DSG cu 7 trepte |
Passat Variant | 2,0l TDI SCR 4MOTION BMT 176kW Euro 6 | DSG cu 7 trepte |
Passat Variant | 1,4l TSI ACT BMT 110kW Euro 6 | Manuală cu 6 trepte |