Francezii au știut mereu să producă mașini de clasă mică care să ofere ceva special. În cazul lui Clio, Renault a mizat pe un compromis foarte bun între spațiul interior, confortul la rulare și motorizările eficiente. În plus, designul a fost mereu un atu, mai ales în ceea ce privește cea de-a patra generație, lansată în 2012. Mai jos analizăm prețurile lui Clio pe piața second-hand din România.
Renault Clio – a patra generație (2012-prezent)
Pentru un model rulat foarte puțin, în jurul valorii de 10.000 km, prețurile pornesc de la circa 11.000 de euro. Deși par destul de mari pentru un model rulat trebuie ținut cont că mașinile sunt aproape noi, cu an de fabricație 2014-2015, un rulaj mic și, în general, echipate cu motorul diesel de 1,5 litri, cel mai scump din lista de prețuri când mașina este nouă. Principala calitate a motorului diesel este eficiența extrem de bună, valori de consum în mediul urban de sub 5,0 l/100 km fiind ușor de obținut. Pentru motorizările pe benzină, la un rulaj la fel de mic, prețurile pornesc din jurul sumei de 9.500 de euro. Pentru cea de-a patra generație a lui Clio, prețurile coboară până la 6.000 de euro, dar rulajul este unul ridicat, de peste 150.000 km, considerat mare pentru un model de clasă mică, ce merge preponderent în traficul urban, mult mai solicitant decât cel extraurban.
Renault Clio – a treia generație (2005-2014)
Prețurile pornesc de la circa 5.500 de euro, mixul de oferte între diesel și benzină fiind destul de echilibrat. Dieselul este la fel de economic ca și în cazul modelelor mai noi. Cele mai multe oferte se găsesc în zona de preț de 4500-5500 de euro, cu an de fabricație între 2009-2012, rulajul fiind în general destul de ridicat, de peste 140.000 km. Totuși, piața oferă câteva modele cu rulaje destul de mici, de sub 80.000 km, însă veridicitatea lor trebuie verificată prin testarea mașinii într-un service specializat pentru a vedea uzura componentelor importante. Prețurile lui Clio III coboară până la valoarea de 2.500 de euro.
În general, Renault Clio este un model care se întreține destul de ușor, mecanica fiind una simplă. Costurile ridicate de reparație pot apărea la motorizările diesel, cele aspirate pe benzină fiind cele mai ieftine de întreținut. Pentru un model de clasă mică ce rulează sub 10.000 km anual, motorul pe benzină este cel recomandat.