La Salonul Auto de la Buenos Aires, Renault a prezentat două modele noi, cu o semnificație foarte importantă pentru România – Duster Oroch și Sandero RS. Chiar dacă aceste modele nu vor fi comercializate momentan sub marca Dacia, este posibil să vedem acest lucru în viitor.
Renault Duster Oroch
Oroch este primul pick-up din istoria companiei Renault și primul din segmentul C. El are la bază platforma lui Duster, care a fost însă optimizată pentru cerințele specifice ale unui pick-up. Exceptând statutul de mașină utilitară, Renault a vrut să imprime o imagine foarte atractivă, cu forme puternice și pare că i-a reușit foarte bine. Dinamismul este sugerat de aripile evazate, dar și de jantele de 16 inchi și profilul dinamic.
În momentul lansării, Oroch va fi disponibil cu două motorizări pe benzină, una de 1,6 litri și una de 2,0 litri, ambele cu patru cilindri. La interior, va fi disponibil sistemul Media NAV Evolution, cu o conectivitate foarte bună și un sistem de navigație ce funcționează rapid.
Pentru moment, Oroch se va vinde doar sub marca Renault și doar pentru piața din America de Sud, unde pick-upurile înregistrează creșteri importante, iar cumpărătorul caută opțiuni la prețuri cât mai bune. Totuși, nu este deloc exlus ca această versiune să fie disponibilă în viitor sub marca Dacia și să fie comercializată pe piețele din Europa.
Renault Sandero RS
Al doilea model ca importanță prezentat de Renault la Salonul Auto de la Buenos Aires este Sandero RS. Acesta are la bază platforma de la Dacia Sandero, care a fost optimizată special pentru cerințele unui model cu aptitudini sportive de divizia RS, care produce excelentele modele care poartă acest acronim în gama Renault.
Sandero RS are aceeași caroserie cu cinci portiere, foarte practică, dar utilizează elemente mai dinamice, care îl fac foarte ușor de recunoscut. Sub capotă, francezii utilizează propulsorul de 2,0 litri aspirat, într-o versiune de 145 CP, corelat cu o cutie manuală cu 6 trepte. Printre optimizările special destinate creșterii performanțelor dinamice, Sandero RS dispune de un sistem ESC cu mod Sport, o nouă setare pentru trenul de rulare și direcție, dar și de un sistem de frânare cu discuri pentru toate cele patru roți.
În comunicatul de prezentare, Renault afirmă că Sandero RS a fost dezvoltat special pentru piața din America de Sud și sunt șanse foarte mici să vedem un astfel de model în Europa, mai ales datorită motorului care nu ar îndeplini normele de poluare mult mai stricte. Comercializarea va începe în Argentina la începutul anului 2016.