În vara anului 2015, la Salonul auto de la Buenos Aires, Grupul Renault lansa versiunea Sandero RS, un model cu gene sportive, pus la punct de divizia Renault Sport, care avea la bază, evident, Dacia Sandero. Pentru a face față cerințelor unui model ce poartă emblema RS, modelul destinat pieței din America de Sud primea o serie de modificări. Acum, Sandero RS revine în actualitate.
Pentru a readuce în actualitate Sandero RS, Renault a creat pentru piața sud-americană o versiune specială pentru modelul cu gene sportive. Aceasta poartă numele de Racing Spirit și personalizează și mai mult modelul care deja nu poate trece neobservat. Astfel, primul detaliu observat la exterior este reprezentat de stickerele care integrează denumirea ediției speciale, dar și jantele de 17 inchi cu design special.
Deși a primit modificări importante în ceea ce privește mecanica, Sandero RS are aceeași caroserie cu cinci portiere, foarte practică. Sub capotă, francezii au grefat propulsorul de 2,0 litri aspirat, într-o versiune de 145 CP, corelat cu o cutie manuală cu 6 trepte. Printre optimizările special destinate creșterii performanțelor dinamice, Sandero RS dispune de un sistem ESC cu mod Sport, o nouă setare pentru trenul de rulare și direcție, dar și de un sistem de frânare cu discuri pentru toate cele patru roți.
Datorită propulsorului de 145 CP, Sandero RS poate accelera de la 0-100 km/h în doar 8,4 secunde și atinge o viteză maximă de 200 km/h.
Șansele ca acest model să ajungă în România sunt aproape nule, deoarece propulsorul de 2,0 litri nu mai îndeplinește normele de poluare Euro 6, însă ipoteza lansării unui Sandero cu gene sportive nu este chiar atât de îndepărtată. Totuși, până atunci, Renault Sandero RS, în ediția limitată Racing Spirit, va putea fi admirat la Salonul Auto de la Buenos Aires din luna iunie a acestui an.