În ultimele luni, Comisia Europeană a purtat negocieri avansate cu Volkswagen pentru ca marca germană să ofere despăgubiri pentru clienții care au fost afectați de scandalul Dieselgate. Deși grupul Volkswagen a fost obligat să plătească despăgubiri în Statele Unite, Comisia Europeană nu a reușit să obțină nimic pentru clienții din Europa.
În acest moment, Comisia Europeană a ajuns la un acord cu Volkswagen pentru a remedia sistemele care generează emisiile mai mari și apoi să ofere o garanție extinsă de doi ani, dar numai asupra componentelor noi instalate. Practic, utilizatorii de mașini care cad sub incidența Dieselgate nu vor avea absolut niciun beneficiu spre deosebire de clienții din Statele Unite.
Peste Ocean, problema s-a pus complet diferit, iar clienții care au cumpărat mașini din cele afectate de scandalul emisiilor au primit compensații care au variat de la 5.000 la 10.000 de dolari. În anumite cazuri, mașinile afectate au fost răscumpărate de Volkswagen, ceea ce a generat imense parcări pline cu mașini ce nu mai pot fi utilizate sau vândute, ci doar casate.
În acest moment, scandalul Dieselgate i-a costat pe cei de la Volkswagen nu mai puțin de 22,6 miliarde de euro și nimic nu este încă finalizat. Este aproape sigur că facturile vor mai curge o bună perioadă de timp, până când totul va fi pus la punct așa cum doresc autoritățile care au deschis anchete în mai multe state. Singurul lucru care a salvat grupul german de la faliment este faptul că lichiditățile companiei erau la un nivel extrem de ridicat, datorită ultimilor ani de succes.
Deși anul trecut a fost unul extrem de greu dacă privim tot ceea ce s-a întâmplat cu Dieselgate, Volkswagen a reușit să devină cel mai mare constructor auto după ce a depășit la nivel global de vânzări Toyota.
Scandalul Dieselgate a pornit anul trecut în toamnă după ce s-a aflat că la nivel mondial sunt afectate 11 milioane de automobile, care au fost vândute cu un soft care ajuta la falsificare testelor pentru omologarea emisiilor poluante.