Pe piața compactelor, Seat Leon a reprezentat mereu alegerea celor care au dorit un model mai dinamic, mai agil, orientat către latura sportivă. Deși a utilizat aceeași platformă ca și VW Golf, modelul spaniolilor a beneficiat mereu de reglaje care să avantajeze aceste atribute și a adoptat un design ce nu te poate lăsa indiferent. Mai jos analizăm prețurile de pe piața de mașini rulate din România.
Seat Leon (2012-prezent)
Cea de-a treia generație a lui Seat Leon utilizează platforma MQB a Grupului VW și se produce din 2012. Pe piața de mașini rulate prețurile pornesc de la puțin peste 20.000 de euro, pentru modele care au un kilometraj de sub 5.000 km. Acestea sunt, în cele mai multe cazuri, mașini vândute de reprezentanțe, utilizate ca mașini de demo. Însa, ca și în cazul unor mașini noi, prețul diferă foarte mult în funcție de echipare și motorizare, astfel încât există modele rulate foarte puțin cu prețuri de sub 15.000 de euro, însă mai slab dotate. În general, acestea au sub capotă motorul turbo pe benzină de 1,4 litri. Între 12.000 și 15.000 de euro există numeroase oferte pentru modelul actual, cu rulaje de sub 50.000 de km, atât cu motorul 1.4 TSI, cât și cu 1.6 TDI, care sunt cele mai des întâlnite motorizări. Prețurile pentru cea de-a treia generație a lui Leon coboară până la aproape 10.000 de euro, pentru modelele cu rulaje mai mari de 120.000 km și cu an de fabricație 2013.
Seat Leon (2005-2012)
A doua generație a început să se producă din luna mai a anului 2005, fiind similară din punct de vedere tehnic cu VW Golf V. Cele mai bine echipate modele, produse la final de generație în 2012, au prețuri care ajung chiar și la 15.000 de euro, în cazul unui rulaj mic, de sub 50.000 km. Deși dieselul 2.0 TDI este destul de prezent în oferte, multe modele au sub capotă propulsoare pe benzină, care scot mai bine în evidență latura sportivă a lui Leon. Între 8.000 și 10.000 de euro există multe oferte pentru modele cu rulaje de sub 100.000 de km, cu echipări corecte. Sub acest prag de preț, rulajul este în general de peste 150.000 km, ceea ce necesită atenție specială din punct de vedere tehnic. Prețurile coboară chiar și sub 5.000 de euro, pentru modele produse în 2006, cu un rulaj de peste 200.000 km, motorizările 1.9 TDI fiind cel mai des întânite.