Una dintre “vedetele” stand-ului Skoda de la Salonul Auto de la Paris, a fost fara indoiala noul model Rapid, un autoturism de buget plasat intre consacratele Fabia si Octavia. Prin urmare, cehii se aliniaza curentului de fabricare a unor autoturisme cat mai accesibile pentru o plaja foarte larga de clienti, o tendinta observata la din ce in ce mai multi constructori de talie mondiala. Dar sa vedem daca si rezultatele comerciale vor fi pe masura asteptarilor…
Dupa succesul inregistrat de constructorul autohton Dacia la nivel mondial cu berlina Logan, cu hatchback-ul Sandero si mai nou cu SUV-ul Duster, era de asteptat ca mai multi constructori sa se inspire din aceasta reteta si sa caute diverse metode prin care sa atraga mai multi clienti, chiar si pe cei afectati de criza economica.
In primul rand, fata de modelele actuale din gama Skoda se constata mutarea siglei de pe calandru in extremitatea frontala a capotei, precum si noile linii foarte apropiate de cele ale conceptului MissionL. In partea posterioara se observa pastrarea blocurilor optice in forma literei C, insa acestea au fost mult mai bine stilizate. In plus si la acest model apare sigla constructorului in partea stanga a capacului portbagajului.
La interior este evident ca Rapid respecta deviza “Simply Clever”…. Vorbim despre un habitaclu “aerisit” fara artificii inutile care sa “ridice” pretul de achizitie, insa conceput din materiale de calitate si o serie de ornamente cromate pentru scoaterea in evidenta a unor zone.
Este evident ca Skoda Rapid reprezinta o interpretare a noului Seat Toledo, model cu care imparte aceeasi platforma tehnica. Prin urmare Skoda Rapid are o lungime de 4.480 mm, o latime de 1.700 mm si un ampatament de circa 2.600 mm, iar una dintre caracteristicile comune este oferirea unui spatiu interior cat mai generos si valorificarea eficienta a acestuia. Prin urmare, portbagajul de mari dimensiuni va dispune de o serie de sisteme inteligente de amarare a bagajelor si nu va sacrifica din confortul oferit pasagerilor care calatoresc pe bancheta din spate. Insa chiar daca proportiile sunt specifice pentru o berlina compacta, deschiderea hayonului aduce mai degraba cu cea a unui hatchback.
In privinta gamei de motorizari, Skoda Rapid dispune de cinci motoare pe benzina si doua turbodieseluri, preluate din oferta extinsa a grupului VW. Iar potrivit informatiilor furnizate la Paris, Rapid va intra in oferta comerciala a marcii Skoda pana la finele acestui an. Mai trebuie spus ca principalii concurenti pentru Skoda Rapid sunt noile sedanuri low-cost SEAT Toledo, Peugeot 301 si Citroen C-Elysee, autoturisme care vor costa sub 15.000 EUR si despre care vom discuta in zilele urmatoare.
Voua cum vi se pare aceasta noua berlina compacta?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.