Denumire comerciala intalnita la BMW pentru o transmisie secventiala manuala prin care treptele de viteza sunt selectate in ordine crescatoare respectiv descrescatoare, o treapta specifica neputand fi selectata direct decat prin trecerea prin celelalte trepte.
Acest sistem, al carui avantaj major este acela ca nu se mai foloseste pedala de ambreiaj, a fost dezvoltat de Ferrari in Formula 1 la sfarsitul anilor’80.
Treptele de viteza se echimba actionand levierul de viteze inspre spate pentru urcarea acestora si prin apasare in fata pentru coborarea acestora.
Prima aplicatie a fost modelul M3 E36 iar pentru succesorul E46 sistemul s-a imbunatatit (timpi de schimbare mai rapizi si sistem Drivelogic de setare a modurilor de schimbare) si a devenit SMG2. Varianta SMG 3 a aparut pe M5-ul E60, fiind special proiectat pentru a face fata cavaleriei si cuplului celebrului V10. Timpul necesar schimbarii treptei este, in aceasta a treia varianta, de doar 80 milisecunde.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.