Astazi si maine vom discuta despre un test de exceptie desfasurat pe circuitul austriac Wachauring. Mai exact este vorba despre un curs de perfectionare la bordul celor mai puternice si mai dorite modele din gama BMW M: M135i, M3, M5, M6 Coupe, M6 Cabrio, X5M si X6M. Iar pe parcursul unei singure zile am avut parte numai de senzatii tari, de la condus sporty cu M6, la manevrabilitatea pe circuit cu M135i, drift-uri cu M3 si chiar testarea reactiilor la pierderea aderentei cu X5M si X6M. Suna tentant, nu?
La circuit am ajuns in primele ore ale diminetii, pe o vreme mohorata si o temperatura destul de scazuta pentru luna aprilie. Iar umezeala din atmosfera, vantul usor taios si linistea apasatoare a diminetii intregeau decorul perfect in care principalii actori asteptau “cuminti” la linia de start, prevestind o zi care ne va ramane toata viata intiparita in memorie…
Wachauring, un nume cu rezonanta motorsport, este un circuit polivalent folosit mai degraba in scop educational decat intr-unul pur competitional. Detinut de catre OAMTC (echivalentul ACR-ului nostru), circuitul de la baza Alpilor poate fi configurat in diferite moduri atat pentru cei care vor sa aprofundeze tainele sofatului in siguranta ori pentru antrenamentele pilotilor din Campionatele de Turisme, cat si pentru organizarea unor importante competitii de drift.
Ziua a inceput cu scurta o conferinta de presa in care au fost punctate cele mai importante repere din istoria diviziei motorsport, de la nasterea fenomenului M care a avut loc in anul 1972 si pana la exemplarele contemporane. Asa ca va inchipuiti ce nerabdare aveam numai la gandul ca sapte dintre cele mai performante masini de serie ne asteptau la linia de start…
Cum era si firesc, nu puteam trece la treaba fara o sedinta tehnica, tinuta de instructorii prezenti pe circuitul austriac. Iar in acel moment, am aflat cu maxima placere ca vom participa in prima parte a programului la un complex curs de instruire, structurat pe patru mari capitole: Scenic Drive, adica condus sporty pe drumuri publice la volanul lui M6, manevrabilitate pe circuit cu M135i, lectii de drift cu BMW M3 si deprinderea reactiilor corecte pentru redresarea masinii in situatia pierderii aderentei, la bordul masivelor X5M si X6M. Iar la finalul acestor probe de instruire, organizatorii ne-au asigurat ca vom testa individual toate cele 7 exemplare in regim de cursa.
Iar conform impartirii facute de catre organizatori, am inceput ziua cu Scenic Drive, o “plimbare” de placere alaturi de doua V8-uri de 560 CP… Va dati singuri seama ca diferentele dintre celor doua modele Coupe si Cabrio nu sunt foarte evidente, asta daca excludem discutia despre plafon ori despre afinitatile fiecaruia catre un anumit tip de caroserie. Ambele variante sunt adevarati “monstri pe roti” capabili sa furnizeze toate senzatiile posibile unui sofer, de la acceleratia 0 – 100 km/h concretizata in doar 4,2 secunde, la manevrabilitatea exceptionala, stabilitatea exemplara la abordarea mai “in forta” a virajelor si pana la temperamentul sporty, asta parca in ciuda greutatii totale care oscileaza in jurul a 2 tone la ambele versiuni… Mai trebuie adaugat ca organizatorii ne-au oferit ocazia rara de a testa un M6 dotat cu transmisie manuala, o inedita optiune disponibila doar pentru clientela americana. Si chiar daca varianta secventiala este mai economica si mai rapida in raspuns, senzatia pe care ti-o imprima un M6 manual este atat de speciala incat nu poate fi descrisa perfect in cuvinte.
Iar dupa ce am fost sedusi iremediabil de cele doua M6-uri, am revenit cu picioarele pe pamant sau mai exact pe circuit… Asa a inceput cursul de manevrabilitate pe circuit cu doua exemplare M135i, unul cu transmisie manuala si celalalt cu cutie de viteze automata. Dupa cateva tururi de recunoastere in spatele unui M3 E30 din care instructorul ne arata cum trebuie “atacat” fiecare viraj si care este trasa ideala, cei 320 CP au fost pusi “la treaba”… Iar dupa primele ture mai timide, au urmat cateva mai “serioase”, caracterizate prin scrasnit de pneuri si retrogradari violente. Insa marea supriza pe care ne-a oferit-o M135i a fost chiar manevrabilitatea, una cu adevarat ireprosabila… Iar combinatia inspirata dintre ampatamentul redus, puternicul propulsor si transmisia “scurta” imprima o senzatie de sportivitate pe gustul si celui mai pretentios client…
Maine vom vorbi despre sesiunea de drifturi cu M3, despre interesantul test de perfectionare pentru deprinderea reactiilor corecte in situatia pierderii aderentei pe puntea spate cu X5M si X6M, dar si despre senzationala cursa cu toate cele sapte masini de test…
Care este modelul vostru preferat din gama BMW M?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.