An: 2006
Km: 225.000
Consum mediu sosea: 8,9 l/100km
Consum mediu oras: 10-10,5 l/100km
Interventii garantie:
Volanta la 140000 km (defect de fabricatie)
Interventii extra garantie :
Discuri frana 4 buc la 195.000 km
Rulment intermediar cardan: 195.000 km
Bucsi bara stabilizatoare fata la 150.000 km
Rotule fata la 215.000 km
Placute frana fata la fiecare 45.000 km
Placute frana spate la fiecare 75.000 km
Unitate CD schimbat la 170000 km (circa 3 ani)
Am crezut ca dupa Craciun nu voi mai avea asa repede surprize placute ca si vizita imbelsugata a lui Santa Klaus. Insa intalnirea recenta cu un alt Santa, Fe pe prenumele lui, a fost de-a dreptul o revelatie. E adevarat, bazata nu pe studii stiintifice ci pe un “a priori” de-al meu.
Admit deschis ca nu-mi plac masinile coreene, desi le recunosc unora din ele calitatile. De fapt nu-mi plac nici masinile japoneze, dar asta e alta poveste.
Despre a doua generatie de Santa Fe aveam impresia ca este inca un SUV venit doar sa umple golul dintre cele premium si…restul lumii. In plus, nu banuiam nimic deosebit de pozitiv la partea de fiabilitate. Era, in ochii mei, o masina destul de placuta ochiului si…atat.
Insa acum, la inceput de ianuarie, am pornit la ski in Austria ca pasager al unui Santa Fe diesel si nu tocmai nou, chiar daca intretinut. Adica exact genul de masina care poate sa apara oricand ca un chilipir la cumparare pe autovit.ro. In general acest model se comercializeaza intre 12-13.000 euro insa cu kilometri mai putini la bord.
M-a surprins in primul rand calitatea vopselii, care nu a pierdut din luciu pe parcursul anilor. Apoi, la drum, masina s-a dovedit a fi bine inchegata dupa aproape un sfert de milion de kilometri, in habitaclu nepatrunzand niciun zgomot parazit.
Scaunele au ramas ferme pe laterale si gri-ul omniprezent nu a “atras” prea tare murdaria. E adevarat ca masina are inca primul proprietar, ceea ce intotdeauna este important atunci cand va cautati o masina second.
Chiar si uzurile de contact din zona volanului de piele sau a butoanelor sunt mai mult decat ok.
Am pornit la un drum de 1000 km pana in Austria si Santa Fe a confirmat pe toate planurile: a fost suficient de silentioasa, a scos un consum de 8,9 l/100km in conditiile in care am rulat si cu 170 km/h (sa nu spuneti la nimeni…) si eram 3 persoane la bord cu tot cu bagaje spatiul fiind absolut suficient. Pentru cei care vor rula economic, consumul scade la drum intins catre 7-7,5 l/100km.
Cei 150 de cai ai propulsorului au reusit sa imprime o dinamica ok SUV-ului corean, fara sa-l transforme, evident, intr-o masina de curse. Insa nici nu ma asteptam la asa ceva…
Singurul bemol a fost design-ul neinspirat al volanului precum si senzatia usor spongioasa a unor comenzi, insa una peste alta, o surpriza placuta, mai ales la capitolul fiabilitate generala.
Voi ce experiente ati avut cu acest SUV?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.