Am mai scris în trecut despre SUV-uri care se pot cumpăra pentru suma de 10.000 de euro, dar piața este în continuă schimbare. Iată cum au evoluat ofertele pentru SUV-urile mai noi de anul 2008, care se pot cumpăra pentru o sumă mai mică de 10.000 de euro.
În segmentul mic, una dintre cele mai interesante oferte este reprezentată de Nissan Juke. Crossover-ul nipon se conduce foarte ușor în oraș, este manevrabil, agil și are un design simpatic. Cel puțin pentru unii. Cu o motorizare pe benzină (care totuși are un consum de circa 8-9 l/100 km în oraș) și un rulaj de sub 100.000 de km, Juke (an de fabricație 2011) poate fi achiziționat pentru sume de circa 9.000 de euro.
Pentru sume similare, același buget poate fi folosit pentru achiziționarea unei Dacia Duster. SUV-ul românesc se recomandă prin confortul foarte bun la rulare, dar este destul de zgomotos la viteze ridicate. Între 8.500 și 10.000 de euro piața oferă numeroase oferte, atât cu motorizări diesel, cât și cu benzină. O altă ofertă de SUV cu dimensiuni similare este Mitsubishi ASX, care se încadrează în limitele de buget impuse de noi, în general cu motorizări pe benzină, cele diesel fiind mai scumpe sau cu un rulaj ridicat.
În afară de aceste alternative nu trebuie uitate clasicele Skoda Yeti și Nissan Qashqai, ce pot fi achiziționate în bugetul de 10.000 de euro. Ambele SUV-uri sunt practice, plăcute în conducere și rulează economic cu majoritatea motorizărilor.
SUV-uri de clasă medie
Pentru cine caută un SUV de dimensiuni mai mari, piața de mașini rulate are oferte generoase. Una dintre cele mai interesante este reprezentată de Hyundai ix35. SUV-ul nipon este un model fiabil, dar pentru circa 10.000 de euro se găsesc oferte pentru motorizarea 1.6 pe benzină, ușor anemică pentru acest segment. Mult mai potrivit este dieselul. Deși nu mai sunt la prima tinerețe, Renault Koleos și Mitsubishi Outlander reprezintă alternative de luat în seamnă. Și aici, recomandarea de a merge pe o motorizare diesel este valabilă.
Atenție – SUV-urile cu rulaje mari pot necesita cheltuieli de reparație mari, subansamblele trenului de rulare fiind în general scumpe. O verificare atentă este recomandată.