autovit.ro
B SECTIUNI

Taxa de 7 lei pentru a merge pe autostradă de la Comarnic la Brasov. Eşti de acord?

Planul pentru autostrada care va lega Comarnic de Braşov este gata, iar lucrările vor începe în luna aprlie a acestui an cu termen de finalizare şi predare nu mai târziu de anul 2017. Autostrada va avea o lungime de 53 de kilometri plus 7 kilometri de drumuri de acces, în zona DN1 Comarnic şi în cea a centurii din Braşov. Costurile pentru această autostradă au fost iniţial prevăzute la suma de 1,2 miliarde de euro, însă acum, acestea au fost anunţate a fi de 1,8 miliarde. În fapt, există şanse foarte mari ca suma să fie mult mai mare la terminarea lucrărilor. Ceea ce este foarte interesant este că acest sector de drum va putea fi traversat doar contra cost, urmând ca taxa să fie de 7 lei.

Autostada se anunţă a fi un proiect extrem de complicat de realizat, fiind prevăzute trei tuneluri în dreptul localităţilor Sinaia, Buşteni şi Predeal, 19 viaducte şi 15 poduri, iar între cele mai importante localităţi de pe Valea Prahovei vor exista noduri rutiere pentru un acces cât mai facil în zonă. În mod diferit de alte proiecte în parteneriat public-privat, taxa de 7 lei va fi încasată de statul român şi nu direct de către construtor. Din această taxă se va crea un fond special din care statul va plati sume regulate către construtor (nu mai puţin de 52.000 de euro pe lună pentru fiecare kilometru). Concesiunea este acordată pentru 29 de ani, din care primii 3 sunt alocaţi construcţiei, iar constructorul nu va fi plătit cu niciun cent până la finalizarea lucrărilor, decizie luată pentru a evita întârzierile faţă de termenele prevăzute. Tronsonul de autostradă va fi operat şi întreţinut de concesionar, iar perioada de garanţie este inclusă în durata contractului de concesiune.

În ceea ce priveşte modalitatea plăţii taxei de 7 lei, autoriztăţile au afirmat că nu este luată încă o decizie finală asupra metodei, dar se pare că vor exista bariere la fiecare ieşire de pe autostradă, iar taxa va putea fi plătită cash, prin SMS, card sau abonament. Oricare va fi metoda aleasă autorităţile ne promit că nu vor exista cozi similare celei care se formează pe autostrada A2 la Podul Cernavodă.

plan autostrada comarnic brasovDupă terminarea acestui sector de autostradă, în 2017, vor fi pornite discuţiile pentru pentru concesionarea pentru segmentul de drum dintre Ploieşti şi Comarnic, care trebuie transformat în autostradă. Aşadar, cea mai optimistă previziune pentru un drum de la Bucureşti la Braşov pe autostradă este anul 2020.

În condiţiile în care în ultimii ani am văzut mai mult eşecuri în ceea ce priveşte construcţia de drumuri naţionale şi autostrăzi, proiectul pentru segmentul de autostradă Cormanic-Braşor pare unul foarte optimist. Însă, dacă lucrările vor fi realizate la timp, din 2017 vom putea circula în condiţii extrem de bune într-o zonă renumită pentru faptul că circulaţia este foarte  grea, în special în weekend-urile de iarnă. După deschidere este interesant de văzut ce vor alege şoferii între “vechiul” DN1 şi noua autostradă. Oare traficul pe DN1 va fi foarte lejer? Dacă este aşa, probabil mulţi vor prefera această variantă în detrimentul unei taxe de 7 lei pentru autostradă. Rămâne de văzut.

Tu ce ai alege: o taxa de 7 lei pentru un drum rapid pe autostradă sau vei rămâne la opţiunea DN1?

 

7 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)