autovit.ro
B SECTIUNI

Test Autovit.ro: BMW 118d xDrive Sport Line 150 CP

BMW Seria 1 este cea mai accesibilă cale către un model al constructorului bavarez. Modelul de clasă compactă a trecut printr-un facelift importat, iar noi am putut încerca versiunea 118d de 150 CP cu tracțiune integrală xDrive.

Până nu demult, Seria 1 de la BMW era considerată rățușca cea urâtă din gama constructorului bavarez. Însă un facelift aplicat actualului model acum doi a remediat toate problemele de aspect. Blocurile optice frontale care aveau un aspect, să-i spunem ciudat, arată acum agresiv și sunt perfect integrate în linia modelului compact. BMW Seria 1 facelift este la fel de arătos acum ca orice alt model dim gama BMW. Iar dacă adăugăm și pachetul Sport Line, Seria 1 deja are un look sportiv.

Motorizare

Modelul pe care l-am pus la încercare este noul BMW 118d cu tracțiune integrală xDrive. Sub capotă se află un motor turbodiesel de 2.0 litri ce dezvoltă 150 CP la 4.000 rot/min și un cuplu motor de 320 Nm începând de la 1.500 rot/min. Este unul dintre cele mai bune propulsoare oferite de BMW la această oră. Rafinat, silențios cu suficiente rezerve de putere, propulsorul de 2.0 litri este una dintre cele mai bune alegeri pentru Seria 1. În cazul modelului testat de noi, motorul era asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Cu o timonerie fermă și precisă, îți trebuie o mână hotărâtă pentru a schimba treptele și mai ales pentru a selecta marșarierul.

Exemplarul nostru a venit echipat și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive, Seria 1 de la BMW fiind unul dintre puținele modele care oferă un sistem 4×4 în clasa compactă. Puterea este transmisă către toate cele patru roți și asta îți dă un plus de încredere pe virajele abordate sportiv, unde ținuta de drum este impecabilă. Este un deliciu să înscrii mașina pe curbe, direcția precisă amplificând plăcerea de a parcurge kilometru după kilometru.

Cei 150 cai putere sunt suficienți pentru reprize viguroase și o viteză de top de 210 km/oră. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 8,4 secunde. Cel de la volan are la dispoziție și patru moduri de rulare selectabile prin intermediul unui buton amplasat pe consola centrală. Se poate alege între Eco Pro, Comfort, Sport și Sport+.

Dacă în Eco Pro, pedala de accelerație este amorțită și ritmul motorului încurajează condusul economic, în Sport și Sport+ toate simțurile mașinii sunt ascuțite pentru maximum de performanță. Modul Sport+ este recomandat doar pe circuit închis, sistemul de control al tracțiunii fiind dezactivat în acest mod.

În ceea ce privește consumul de carburant, BMW raportează o cifră oficială pentru consumul mediu de 4,3 litri/100 km. În viața reală, BMW 118d xDrive consumă aproximativ 6,6 litri în traficul urban ceva mai lejer din această vară. La drum întins, consumul scade până la 5 litri/100 km.

Design

Faceliftul a făcut minuni pentru Seria 1. Modelul anterior avea un aspect care nu atrăgea foarte mult, dar odată cu modificările operate acum doi noi, BMW Seria 1 este la fel de atrăgător ca orice alt model din gama BMW. Partea frontală este agresivă, calandrul specific BMW fiind încadrat de blocuri optice agresive ce înglobează lumini de zi LED.

În spate avem stopuri cu un design nou și iluminare LED, dar din profil putem recunoaște ușor că avem de-a face cu modelul compact fabricat la Munchen.

Interior

BMW Seria 1 nu este cel mai spațios model din segmentul compact, iar în zona premium are o concurență puternică în Mercedes-Benz Clasa A sau Audi A3.

Faceliftul a adus totuși îmbunătățiri substanțiale ale materialelor și a ergonomiei postului de conducere. Interiorul este inspirat de cel al fraților mai mari ca Seria 3, consola centrală fiind dominată în partea superioră de un display generos controlat prin intermediul butonului rotativ al sistemului iDrive. Volumul portbagajului este de 360 litri, o cifră relativ medie în segmentul compact.

Preț

Modele BMW nu au fost niciodată ieftine și Seria 1 nu face excepție. Prețurile pentru actuala gamă Seria 1 încep de la 24.660 euro (TVA inclus) pentru modelul 116i cu motor 1.5 turbo pe benzină de 110 CP. Cel mai scump model este 125i, echipat cu puternicul propulsor 2.0 turbo de 224 CP. Exemplarul nostru, 118d cu xDrive are un preț de pornire de 31.654 euro. După adăugarea opționalelor Sport Line și elemente M Sport, prețul final este de 43.790 euro.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)