Nissan Pulsar este poate cel mai puțin cunoscut automobil din clasa compactă. Modelul japonez concurează direct cu modele cu renume ca Ford Focus, Volkswagen Golf sau Opel Astra. Oare are vreo șansă?
Nissan este un producător auto care s-a specializat în SUV-uri și modele crossover. Toată lumea asociază marca din Japonia cu modele ca Juke, Qashqai sau X-Trail. Mai puțin cunoscute sunt modelele “normale” ale mărcii. Dacă Micra are totuși un public feminin fidel, iar o nouă generație va sosi anul viitor, Pulsar este un model de clasă compactă cvasi-necunoscut.
Nissan a avut o experiență relativ nefericită cu clasa compactă europeană. Acum câțiva ani, mai precis între 2007 și 2012, Nissan a vândut în Europa modelul Tiida, atât ca hatchback cât și sedan. Cu un design discutabil, Tiida a fost un flop major pentru constructorul japonez. Deși ulterior a poziționat crossoverul Qashqai ca o alternativă la clasa compactă, iar acest lucru s-a dovedit un succces, Nissan nu vrea să renunțe la un model normal pentru importantul segment compact european.
Astfel, începând cu 2014, Nissan a decis să vândă în Europa modelul Pulsar, un hatchback clasic cu cinci portiere. Produs la uzina din Barcelona, Pulsar, înlocuiește practic modelul Tiida, sperând că va atrage clienți de la mărcile consacrate în acest segment. Însă, cel puțin la noi în țară, modelul este destul de rar, deși are suficiente atu-uri pentru a deveni un automobil de familie și nu numai.
Pulsar este un nume nou doar în Europa, dar Nissan a folosit această denumire încă din 1978 pentru modele compacte vândute pe diverse piețe din Asia, Australia sau Africa.
Design
Designul modelului Pulsar este unul tipic pentru mărcile asiatice, dar reușește să nu iasă în evidență aproape deloc. Silueta sa este cumva atipică pentru un model compact, fiind ceva mai înalt, iar partea din spate are linii mai ciudate. Însă, este o apariție plăcută și nu deranjează privirea cu nimic.
Dacă trecem peste designul banal și lipsa de caracter, Pulsar se dovedește a fi o mașină extrem de practică. Spațiul pentru pasageri este enorm, iar portbagajul este suficient de mare, având un volum de 385 litri.
Motorizări
Gama de motorizări oferită pe piața din România este compusă din două motorizări pe benzină și una diesel. Propulsorul pe motorină este clasicul 1.5 dCi de 110 CP din familia Renault-Nissan, același motor putând fi regăsit și pe modele din gama Dacia sau Renault.
În ceea ce privește motoarele pe benzină se poate alege între propulsorul 1.2 DIG-T de 115 CP sau mult mai interesantul 1.6 DIG-T de 190 CP. Ambele motoare au patru cilindri și sunt supraalimentate prin sistem turbo.
Modelul testat de noi este cel din urmă și l-am primit în echiparea de top Tekna. Acest lucru se traduce printr-o lungă listă de dotări din care enumerăm: oglinzi laterale electrice și încălzite, geamuri electrice, faruri LED, jante aliaj de 18 inch, computer de bord cu ecran color, tapițerie din piele, sistem start-stop, cheie inteligentă, aer condiționat automat, Bluetooth, cruise control, faruri automate, scaune încălzite și sistemul NissanConnect ce include sistem de navigație, display tactil de 5.8 inch, radioCD cu intrare USB si aux și Around View Monitor (sistem de asistență la parcare cu vedere 360 grade). Surprinzător, însă, lipsesc senzorii de parcare. Adică, poți folosi display-ul pentru a observa obstacolele la manevrele cu spatele, dar lipsesc avertizările sonore.
La uzul urban, modelul Nissan Pulsar 1.6 DIG-T s-a dovedit a fi un partener extrem de plăcut. Motorul are suficiente rezerve de putere pentru a pleca rapid de la stop, iar elasticitatea de care dă dovadă îl face plăcut și la turații joase. Cutia de viteze manuală cu șase trepte este însă un pic imprecisă. Timoneria ar putea fi ceva mai bine gândită și uneori schimbătorul agață la schimbările de treaptă. Propulsorul de 1.613 cmc dezvoltă 190 CP la 5.600 rpm și oferă un cuplu de 240 Nm între 1.600 și 5.200 rpm. Capacitatea rezervorului este de 46 litri.
În ceea ce privește consumul de carburant, cifrele oficiale spun că Nissan Pulsar 1.6 DIG-T consum 7.7 litri/100 km în mediul urban și 5.9 litri/100 km combinat. În realitate computerul de bord a indicat un consum de 10 litri/100 km pentru uzul urban și a scăzut la 8 litri/100 km, atunci cand ieșit și pe drumuri în afara orașului.
Interior
Interiorul modelului Pulsar este corect, dar se simte deja datat și nu iese cu nimic în evidență. Display-ul central este mic, iar grafica veche nu îi face cinste. Pedalierul este metalic, iar butonul de pornire și oprire pentru motor este amplasat pe consola centrală, chiar lângă schimbătorul de viteze. Plasticele sunt de calitate bună, iar inserțiile ce imită fibra de carbon sunt chiar plăcute privirii.
Ținută de drum
Suspensia este suficient de confortabilă, dar lipsește latura dinamică. Cei 190 de cai putere nu sunt susținuți de o ținută de drum pe măsură. Dacă în oraș vom aprecia latura confortabilă a suspensie, la drumuri mai lungi care implică și o serie de viraje vom deplânge lipsa unei ținute de drum mai dinamice. Comportamentul subvirator devine evident când forțăm nota pe viraje.
O latură pozitivă a modelului Pulsar este lista dotărilor pentru siguranță. Pe lângă un set complet de airbaguri și sistemul ESP, Nissan oferă și sistemul Active Trace Control ce permite corectarea activă a traiectoriei dar și Nissan Safety Shield ce îl avertizează pe cel de la volan la părăsirea accidentală a benzii de rulare. De asemenea, sistemul reacționează și atunci când există un automobil în unghiul mort al oglinzii retrovizoare. În plus, sistemul ne avertizează și atunci când mașina din față frânează prea brusc.
Preț
Prețurile pentru modelul Nissan Pulsar încep de la 15.970 euro (TVA inclus). Prețul modelului testat este de 23.102 euro (TVA inclus).