
Opel Corsa este unul dintre cele mai populare modele de clasă mică de pe piața din România. Aflată la a cincea generație, Corsa vine cu o serie de schimbări importante care fac din acest model un automobil dezirabil.
Actualul model Opel a fost lansat în 2014 și avea să creeze o mică furtună într-o clasă de modele extrem de competitivă. Opel avea o problemă cu gama de motorizări învechită până la sosirea noului model Corsa, dar odată cu el a introdus și propulsoare turbo de cilindree mică. În plus, noul design păstra identitatea modelului, dar acesta devenea mai atrăgător ca niciodată, un atu important într-o clasă unde are de înfruntat modele ca Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio sau Peugeot 208.
Motorizare
Modelul testat de noi a venit echipat cu noul propulsor cu trei cilindri de 1.0 litru supraalimentat prin sistem turbo. Acest motor oferă 115 CP la 5.000 rpm și un cuplu maxim de 170 Nm începând cu 1.800 rpm. Este un motor plăcut la utilizare și suficient de puternic pentru a îi imprima micului model Opel un caracter vivace. Datorită cuplului disponibil de la turații joase, motorul se descurcă bine în oraș. Propulsorul este secondat de o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Levierul este specific modelelor Opel și ar fi putut fi o idee mai precis. Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 10.3 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 195 km/oră.
În ceea ce privește consumul de carburant, cifrele oficiale spun că Opel Corsa 1.0 Turbo consumă în medie 5 litri/100 km, în viața reală această cifră este ceva mai mare. Pe parcursul celor câteva zile cât am încercat modelul Corsa 1.0 Turbo, computerul de bord s-a menținut în jurul cifrei de 7.2 litri/100 km pentru uz urban, iar un drum până la Brașov a scăzut media de consum la 6.5 litri/100 km.
Design
Odată cu lansarea actualei generații, Opel a operat un upgrade major la capitolul design. Deși silueta a fost păstrată și modelul poate fi recunoscut instant, Opel Corsa are acum o parte frontală ceva mai agresivă. Iar în combinație cu o culoare mai stridentă, ca de exemplu verdele puternic al mașinii noastre de test, Corsa poate ieși în evidență pe stradă. Modelul testat de noi este varianta Color Edition, iar pe lângă culoarea atrăgătoare, modelul poate fi personalizat cu jante în culoarea neagră și elemente grafice pe caroserie.
Interior
La interior, echiparea Color Edition se remarcă prin tapițeria cu model special pentru scaune și elementele finisate negru glossy de la interior. Opel a rafinat interiorul modelului său de clasă mică, numărul de butoane fiind acum mai mic, iar comenzile sunt amplasate ergonomic. În partea centrală, displayul tactil de șapte inch al sistemului IntelliLink domină consola. Aici putem găsi comenzile sistemului audio, pentru conectarea telefonului mobil și pentru navigație, dacă acestă opțiune a fost aleasă. În față, cel de la volan are o planșă de bord convențională cu ceasuri analogice și un display monocrom central pe care sunt afișate informații de la computerul de bord și de la diverși senzori.
Modelul testat a venit echipat cu aproape toate sistemele care pot fi puse pe acest model și este interesant de văzut că în clasa mică, Opel oferă de exemplu volan încălzit, un accesoriu pe care mulți îl vor prefera în geroasele ierni de la noi din țară. Modelul mai are cameră pentru mersul cu spatele, faruri xenon cu funcție de viraj, parbriz încălzit, senzori pentru monitorizarea benzii de rulare și a unghiului mort din retrovizoarele laterale. Corsa mai știe să citească indicatoarele rutiere, și te avertizează dacă mașina din fața ta încetinește brusc.
Am mai remarcat suspensia setată pentru confort care filtrează excelent drumurile denivelate din Capitală, dar și asistarea direcției, extrem de plăcută la manevrele urbane de parcare.
Preț
Prețurile pentru actuala generație Opel Corsa încep de la 8.548 cu TVA și prima de casare incluse. Pentru varianta Color Edition cu motor 1.o Turbo de 115 CP prețurile încep de la 15.190 euro fără ofertele în vigoare.