Coreea de Sud este țara care a început să se remarce din ce în ce mai intens prin produsele sale tehnologizate, prin terminale de vârf care dictează tonul în piața de profil dar și prin mașini pentru toate buzunarele. Pe bătrânul continent, ideea de produse coreene deja se asimilează ideii de calitate și preț corect, astfel că, pentru SsangYong Rexton G4, drumul deja bătătorit trebuie doar evidențiat. Preț de câteva zile am avut șansa să testez ce poate oferi acest nou SUV în peisajul românesc oferit de catre reprezentanta Ssangro Cars din Militari, dealer partener Autovit.ro.
Autor: Valentin Calinovici, Area Sales Manager Autovit.ro
Detalii tehnice
Deși la prima vedere impactează mărimea și liniile fluide, care duc ușor cu gândul că mașina are un motor demn de șoselele americane, coreenii introduc pe acest SUV un motor de 2.2 litri, ce dezvoltă un cuplu de 420 Nm.
Acesta este mai mult decât suficient atât pentru rutina zilnică urbană cât și pentru concediile mult așteptate. Cutia 7-G tronic împrumutată de la Mercedes-Benz este foarte promptă în comenzi și ușor de manevrat. Mai mult decât atât, cele două moduri de funcționare ale cutiei, Winter și Sport, ajută mult șoferul să manevreze în condiții optime mașina ce cântărește 2.1 tone.
Atât pentru greutatea, cât și pentru mărimea ei, o cutie automată ce merge linear este un “must have” pe care noul Rexton îl îndeplinește cu prisosință. Suspensia ușor rigidă a mașinii face față cu brio curselor in mediul urban, iar la drum întins se simte că este o mașină mare ce răsuflă puțin mai greu la turații mai ridicate, acest lucru simțindu-se la viteze de peste 110 km/h.
Tehnologie
Dacă această mașină are ca loc de naștere țara care este lider de necontestat în domeniul gadgeturilor, nu este de mirare că are la bord opțiuni râvnite de clienții tot mai pretențioși în ale confortului. Astfel că mașina pe care am avut-o la drive-test se poate lăuda cu posibilitatea de a parca în cele mai înguste locuri datorită camerelor 3D ce înconjoară mașina, acoperind toate unghiurile. Pentru cei friguroși, dar și pentru cei ce nu suportă căldura foarte mult, scaunele vin cu opțiunea de încălzire, dar și de aerisire, cu 3 trepte de putere.
Pentru că, până la urmă este un SUV, opțiunea de asistență în urcare sau coborâre pantă nu putea să lipsească, pentru acele momente când ne dorim să explorăm un pic mai mult decât se poate în mod normal.
Displayul de 7 inchi este mai mult decât folositor pentru sistemul de navigație sau simplul acces în opțiunile mașinii. Alt display se găsește și între ceasurile de bord, la o mărime mai mică, evident, doar pentru a evidenția cele mai importante informații despre fiecare călătorie. Pentru că cei mai mulți dintre noi se grăbesc de cele mai multe ori, opțiunea de keyless reprezintă deja un confort pe care îl vedem ca o opțiune standard pentru mașinile pe care le dorim, și nu lipsește nici pentru acest model. La fel și priza de 220 V, care este la îndemana șoferului. În concluzie, mașină abundă de tehnologie ce ajută la sporirea confortului și la posibilitatea de a individualiza mijlocul de transport după gustul celui ce o conduce.
Design
Dacă în urmă cu un deceniu, SsangYong oferea o gamă de mașini cu un design exterior mai futurist, noul Rexton intră în pas cu moda actuală și vine cu linii clare, fluide și un pic dure, demne de titlu de SUV. Aspectul exterior este bine închegat, îmbinând potența blocurilor optice puternic înfipte în caroseria imensă ce închide fin un habitaclu ce poate oferi până la 7 locuri pentru pasageri.
Dacă exteriorul nu iese în evidență având în vedere pleiada de SUV-uri existente pe piață, designul interior face diferența la capitolul impact vizual. Modelul testat avea inserții de lemn și piele de calitate ce ofereau o experiență tactilă extrem de plăcută. Materialele de calitate oferă senzația de mașină premium ce se împletește de minune cu tehnologia existența pe mașină.
Despre preț
Mașina testată atinge vârful de preț maximal al modelului datorită multiplelor dotări pe care le are, dar plaja de prețuri pentru acest model este surprinzător de vastă. Modelul pornește de la prețul de 24 000 de euro în varianta ce are transmisie manuală, tracțiune spate și alte dotări standard ce le oferă producătorul, ajungând ca un model de top să coste 33 000 de euro, cu tot cu TVA. Prețul este unul accesibil pentru ceea ce oferă mașina, în comparație cu alte modele similare. Clar, prețul este unul foarte competitiv.
Ținuta de drum
M-a interesat cum se comportă mașina atât în Capitală, unde e greu să găsești un loc de parcare liber, darămite să parchezi o mașină cu o lungime de 4.85 metri, cât și la drum întins, pentru a-i testa confortul și consumul. Mașina a corespuns așteptărilor, fiind ușor de manevrat prin oraș, deși o parcare potrivită se face din de două ori mai multe încercări față de o mașină din clasa compactă. Am înțeles acest aspect datorită clasei din care face parte acest Rexton.
Drumul întins, la o viteză de croazieră de 110 km/h este plăcut și chiar îți conferă un sentiment de siguranță sporit datorită gărzii la sol destul de ridicată. Pe drumuri înguste sau cu viraje strânse, transmisia nu a lăsat vreun loc de dubiu în privința eficienței sale fiind promptă în schimbatul vitezelor. Nu am avut emoții nici în virajele “ac de păr” pe care le-am testat mai agresiv pentru a simți limitele mașinii. Zgomotul în habitaclu este ușor ridicat în astfel de viraje sau pe drumuri cu denivelări pronunțate, respectiv și pe liniile de tramvai. Dar trebuie să ne reamintim că este o mașină ce cântărește 2 tone și are un motor de 2.2 litri. Nu putem emite pretenții de SUV foarte vivace. Sau o putem face, dar prețul nu va mai fi la fel.
În câteva cuvinte aș putea spune că este o mașină frumoasă, tehnologizată în trend cu cerințele pieței ce are un preț corect. Prețul este unul inegalabil față de mulți competitori și cred că va avea succes pe piața din România. Merită condusă o asemenea mașină, mai ales că vine la pachet cu o garanție de 5 ani, timp suficient pentru multe escapade în frumoasa și pitoreasca Românie.
Poți vedea și alte oferte ale dealerului Ssang Yong Militari pe Autovit.ro!