Ce este? O versiune individualizata a modelului 335i Coupe.
Pret: 84.157 euro. Consum: 6,4 l/100 km. Emisii CO2: 196 g/km.
CUM POTI DUBLA PRETUL UNUI 335i? Simplu. Te uiti pe lista de optionale si incepi sa bifezi. Nu te abti de la aproape nimic. Daca te opresti la fix 84.156,85 euro, cu TVA inclus, ajungi la pretul masinii de test. Ti se pare cam mult pentru un Seria 3 Coupe, fie el si 335i? Si mie, si am sa va spun si de ce: pentru ca un M3 Coupe costa 74.772,00 euro, cu TVA inclus. Si atunci de ce as plati aproape zece mii in plus pentru doi cilindri si 114 cai in minus? Cum s-a ajuns totusi la aproape 85.000 de euro? Optionale de 17.500, inclusiv pachetul M Sport, plus pachetul BMW Performance, in valoare de 16.232,84 euro, la care se aduga si manopera care te va costa inca vreo 550 de euro. Rezultatul: BMW 335i Performance. Un produs final impresionant de altfel, atat prin aspectul exterior puternic individualizat, dar si prin sunetul esapamentului sau scaune Recaro.
CUM SE CONDUCE?
E bine aici sunt numai vesti bune. Si pentru ca tot faceam o comparatie cu M3 e bine de stiu ca 335i pune la dispozitie tot 400 Nm, numai ca acestia sunt disponibili de la 1.200 pana la 5.000 rpm, in timp ce M3-ul ii are de la 3.900 rpm. Asta inseamna ca 335i trage foarte bine, indiferent de viteza de deplasare sau de treapta de viteza in care te afli. Cei 306 CP sunt disponibili la 5.800 rpm si tot ei, ajutati de momentul motor, reusesc un sprint pana la 100 km/h, in cazul masinii de test echipata cu transmisia automata cu dublu ambreiaj, in 5,4 secunde. M3-ul reuseste sa faca acelasi lucru in 4,6 secunde. Virajele sunt insa adevaratul deliciu cu aceasta masina. Nu numai ca nu se abate de la trasa aleasa de tine, precizia de care da dovada putand fi comparata cu cea a unui chirug estetician ce are de lucarat nasul unei super vedete. Da, metodele sunt aproape barbare in ambele cazuri, iar abuzurile de forta sunt cat se poate de bine venite. Daca doctorul folosesste dalta si ciocanul, tu ai la-ndemnana volanul superb din piele intoarsa. Nu trebuie sa fii cel mai fin pilot ca sa-ti reuseasca virajele. Poti roti de volan cum vrei tu, pentru ca directia activa (1.355 de euro), reactioneaza atat de bine si natural incat increderea ta creste cu fiecare metru parcurs. Decuplueza insa DTC-ul de tot si va trebui sa ai precizia unui neurochirurg. Fara controlul electronic al tractiunii trebuie sa ai finete. Nu mai poti abuza de volan si de pedala de acceleratie cu gandul ca sistemele electronice te vor scoate din necaz. Pentru ca momentul motor este disponibil atat de repede trebuie sa ai mare grija.
Cum este interiorul?
Intr-un cuvant: special. Pornind de la insertiiele din carbon, trecand cu mainile peste volanul superb si padelele din spatele sau, asezandu-te in fantasticele scune Recaro si terminand cu atingerea pedalei de acceleratie. Te simti rasfatat si foarte apropiat de ceaa ce poate masina sa faca. Toate aceste elemente iti spun ca ai de-a face cu o masina performanta, care te poate rasplati de toti centii pe care i-ai platit. Si pe deasupra ai la dispozitie doua locuri si in spate care nu sunt nici foarte ingramadite, dar nici de lafait. Sunt asa cum ar trebui sa fie intr-o masina de genul asta. In plus, primesti si sistemul iDrive, cu tot cu navigatia sa, comenzi pe colan, pilot automat si toate gadget-urile de care ai putea avea nevoie. Nu te astepta insaca pe drumurile din Romania sa ai parte de confort. Jantele sunt pe 19 inch, iar anvelopele fata si spate au talonul de 35, respectiv 30, asa ca vei fi cam zdruncinat.
Iti va goli buzunarele?
Cu siguranta. Asa cum ziceam si la inceput masina e cam scumpa. Nici cu consumul nu se descurca extraorinar si asta in ciuda ciferelor oficiale. Cei de la BMW pretind un consum mediu de 6,4 l/100 km. Eu nici macar nu m-am apropiat de asa ceva. De fapt, am reusit cam dublu, adica aproape 12 l/100 km. Dar, daca as fi fost atent, foarte atent chiar cu pedala de acceleratie as fi putut obtine un consum mult mai bun. Din fericire insa, nu acesta a fost scopul testului. Problema cu buzunarele nu se rezuma insa la consum, asigurari sau impozit. Daca nu esti grijuliu, vei lovi cu siguranta jantele, spoilerul fata sau mai stiu ce alte elemente scumpe. Daca am trai in Germania cu siguranta nu am avea aceste probleme, dar pentru drumurile de la noi, masina pare cam fragila.
WhatCar? spune… “Performanta costa, dar 335i Coupe e impecabil * * * * * ”
- Pentru analiza completa a modelului BMW Seria 3 Coupe click… aici
- Pentru testul video in limba engleza cu modelul BMW Seria 3 Coupe click… aici