Dupa 20 de ani
20th Anniversary este la fel ca orice MX-5 cu ceva in plus.
Treapta a patra. Linie dreapta. Acceleratia lipita de podea. Viraj dreapta, destul de strans, de viteza medie. Frana si retrogradare scurta. Intrarea in viraj, ambele maini pe volan, incordate. Inclinare instinctuala din corp catre dreapta. Jumatatea virajului ma prinde cu acceleratia din nou in blana, iar iesirea din viraj cu un picior pe ambreiaj si mana dreapta pe schimbator. Dau a patra si accelerez din nou. In gand imi spun iarasi: „Am luat si virajul asta!”. Cam la asta se rezuma un drum cu MX-5.
Este una dintre acele masini care iti dovedesc ca nu ai nevoie de motoare mari si multe sute de cai putere pentru a te putea distra si simti bine la volan. MX-5 apeleaza la alte metode, mai apropiate de tine si de simturile tale, mai usor de inteles si mai la-ndemana. Iar acest lucru se datoreaza in primul rand directiei si suspensiei. Masina se conduce parca telepatic pe drumurile virajate. Pur si simplu iti indrepti privirea spre iesirea din viraj si, ca prin minune, MX-5 te duce acolo fara efort sau dramatism, fara scartait de anvelope si inclinari din caroserie. Merge ca pe sine, pe un traseu desenat in mintea ta, unde limitele sunt stabilite doar de legile fizicii sau, dupa caz, de curajul tau. Directia este impecabila, cutia de viteze functioneaza fara repros, iar experienta traita la volan este una care stabileste noi standarde in materie de comportament si feeling.
Pentru a beneficia de toti cei 126 CP pe care motorul de 1,8 litri ii pune la dispozitie trebuie sa tii turometrul sus, peste 4.500 rot./min. dar, odata ce te-ai obisnuit, poti profita din plin de puterea motorului si, tocmai pentru ca numarul cailor nu este impresionant, micile tale greseli de pilotaj sunt trecute cu vederea, astfel ca riscul de a iesi de pe drum este destul de scazut.
MX-5 este una dintre cele mai placute masini pe care le-am condus, una care ofera experiente fascinante, fara a insira pe fisa tehnica tehnologii nebune, suspensii adapive, ESP-uri cu cinci moduri si transmisii automate cu noua trepe. Te impresioneaza prin precizie, simplitate si corectitudine.
Numai nu uita: nu spala parbrizul cu masina decapotata!
Text: Andrei Barbu; Foto: Dragos Savu
WhatCar? spune… Ofera tot ce ar trebui sa ofere un roadster * * * * *
Fisa cumparatorului:
Motor: 1,8 l
Pret (euro): 21.790
Putere (CP): 126
Viteza maxima (km/h): 194
Consum mediu (l/100km): 7,0
CO2 (g/km): 167
Taxa de inmatriculare (euro): 1.107