autovit.ro
B SECTIUNI

Top 10 modele de mașini chinezești, copiate după modele celebre

Industria auto chineză a evoluat considerabil în ultimele decenii, devenind un competitor puternic pe piața globală. Cu toate acestea, popularitatea lor a fost umbrită adesea de acuzații de copiere a modelelor celebre de mașini. De la designul elegant și tehnologia avansată, până la caracteristicile inovatoare și performanța de top, există o serie de mărci chinezești care au devenit cunoscute pentru abilitatea lor de a recrea și adapta cu succes mașini celebre, oferindu-le consumatorilor produse accesibile.

Deși subiectul copierii în industria auto este unul controversat, ne propunem să îți prezentăm pur și simplu unele exemple notabile, fără a ne pronunța asupra eticii sau consecințelor acestor practici. Scopul este de a examina creativitatea și inovația mărcilor auto chinezești în ceea ce privește adaptarea și reinterpretarea unor mașini celebre, aducând astfel o perspectivă interesantă în peisajul global al industriei auto.

Chery QQ (Daewoo Matiz)

Chery QQ

Compania Chery Automobile, înființată în 1997, produce mașini de dimensiuni mici și lucrează cu echipamentele companiei Ford, producând aproximativ 150.000 de automobile anual. Compania produce mașini hibride și vehicule electrice.

Prima generație a acestui model este de fapt o copie ilegală a modelului Daewoo Matiz (seria M150) și este cunoscută pentru procesul producătorului Chery, acuzat de plagiat și încălcare a brevetului de către compania General Motors (proprietarul Daewoo). A doua serie a fost comercializată de către DR Automobiles sub numele de DR Zero în Italia și în unele țări europene.

Vehiculul este echipat cu un motor de 52 CP, poziționat frontal, poate să dezvolte o viteză de 135 km/h și are o greutate de 850 kg. În China, mașina se vinde cu prețuri cuprinse între 30.000 și 45.000 de yuani (echivalentul a 3.800 – 5.700 Euro).

Chery Riich M1 (Toyota Yaris)

Chery Riich M1

Copie fidelă a modelului japonez, Chery Riich M1 este echipată cu un motor pe benzină de 1.3 litri, care oferă o putere decentă și un consum eficient de combustibil. Transmisia manuală cu 5 trepte sau cea automată cu 4 trepte asigură o conducere confortabilă în diverse condiții de trafic.

Varianta M1 este disponibilă în versiunile de motorizări de 1.0l şi 1.3l. Modelul este dotat cu sisteme de siguranță: senzori de parcare inversă, ABS, EBD şi airbag-uri SRS. Maşina a fost concepută pentru a rivaliza pe piața din China cu Toyota Yaris, Honda Jazz şi Suzuki Swift.

Chery Riich M1 este o mașină practică și versatilă, potrivită pentru deplasările urbane. Dimensiunile compacte fac parcarea ușoară, iar manevrabilitatea ei facilitează navigarea prin traficul aglomerat. Este un vehicul economic și oferă o opțiune accesibilă pentru conducătorii auto care nu sunt foarte pretențioși.

👉 Vezi AICI oferta noastră pentru Toyota Yaris, cu prețuri pornind de la 1.990 de Euro.

VidoEV (Volkswagen Beetle)

VidoEV

Compania producătoare a acestei copii după modelul german, a expus pentru prima dată automobilul VidoEV la Expoziția Auto de la Shandong, fără nicio amenajare în habitaclu. Logo-ul a fost copiat după Nissan, iar fontul luat de la Volvo.

Spre deosebire de modelul Beetle, care are două uși, copia chinezească are patru, iar motorul produce 20 kW (27 CP) și este alimentat de baterii plasate sub scaunele din spate. Deși electrică, prima variantă a vehiculului prezentat la expoziție era prevăzută și cu o țeavă de eșapament, total inutilă, de vreme ce mașina are motor electric.

Conform producătorului autonomia vehiculului era de 120 km, iar prețul se situa în jurul a 100.000 de yuani (aproximativ 12.600 Euro).

Great Wall Peri (Fiat Panda)

Great Wall Peri

Compania producătoare, Great Wall Motors, produce SUV-uri, pick-up-uri, mașini de oraș, limuzine, autoutilitare și alte echipamente similare. Ca aproape toți producătorii chinezi de mașini, Great Wall a copiat diverse modele occidentale, pe care a încercat, cu mai mult sau mai puțin succes, să le îmbunătățească și să le dea o tentă locală.

Varianta Peri este vândută în mai multe țări din Asia. Unul dintre motivele care contribuie la prețul scăzut de vânzare cu amănuntul al vehiculului este că se bazează, în mare măsură, pe modele mai vechi ale altor producători. Motorul entry-level este furnizat de Mitsubishi, iar interiorul seamănă cu a doua generație de Fiat Panda, în timp ce exteriorul copiază până la detaliu prima generație Nissan Note.

La 16 iulie 2008, un tribunal din Torino a aprobat acțiunea introdusă în instanță de concernul Fiat și a interzis importul Peri în Europa. În plus, curtea de justiție a decis că Great Wall Motors va plăti către Fiat o amendă de 15.000 de euro pentru primul Peri importat și încă 50.000 de euro pentru fiecare mașină importată ulterior.

Beijing Auto Senova EV200 EV (Mercedes-Benz, clasa B)

beijing auto senova

Lansat de către compania producătoare Beijing Auto International Corporation (BAIC) în anul 2014, modelul Senova EV200 EV este o mașină electrică, bazată pe platforma modelului D20. Deși este o copie a clasei B de la Mercedes-Benz, prețul de pornire nu este deloc modest – puțin peste 24.000 de Euro.

Vehiculul este alimentat de un motor electric, evaluat la 40 CP și 102 Nm, care acționează roțile din față, asociat cu un pachet de baterii litiu-ion de 30,4 kWh. În ceea ce privește performanța, EV200 ajunge la 100 km în 13 secunde și atinge o viteză maximă de 125 km/h. Bateriile menționate oferă o autonomie revendicată de până la 200 km după ciclul NEDC și sunt produse de un joint-venture între BAIC și SK Group din Coreea de Sud.

Echiparea exterioară standard pentru toate variantele include jante din aliaj de 14 inch, faruri proiectoare și stopuri combinate pentru partea din spate. Toate variantele sunt dotate cu geamuri rezistente la UV, oglinzi laterale electrice, senzori de parcare și o cameră retrovizoare. Dotarea habitaclului include un afișaj LED multi-info de 6.2 inch, scaune din material textil, volan cu trei spițe și aer condiționat automat.

👉 Vezi AICI oferta noastră pentru Mercedes-Benz, clasa B, cu prețuri care pornesc de la 3.050 Euro.

Geely GE (Rolls-Royce Phantom)

Geely GE

Mașina de lux Geely GE este, în realitate, o imitație clară a modelului Rolls-Royce Phantom. În afară de aspect, care pare a fi o versiune mai simplă a originalului, limuzina chinezească este considerabil mai mică, având o lungime de doar 5.1 metri, cu 70 de centimetri mai scurtă decât Phantom.

De asemenea, ampatamentul de 3.1 metri, care este cu aproximativ 40 de centimetri mai mic decât la modelul autentic, sugerează un interior mai restrâns. Habitaclul este extrem de similar cu cel dezvoltat de britanici, iar acest lucru se observă mai ales la plafon, care este împodobit cu aceleași stele artificiale inovatoare introduse inițial de Rolls-Royce.

Cu toate acestea, există o diferență majoră: mașina are doar un singur loc în spate, un loc care, totuși, pare extrem de confortabil. Este o caracteristică ciudată, având în vedere statutul de limuzină al modelului, dar aliniată cu principiile de viață chineze, care promovează economia de spațiu.

BYD F0 (Toyota Aygo)

BYD F0

Modelul BYD F0, cunoscut anterior ca BYD F1, este o mașină de oraș produsă de firma BYD (Build Your Dreams) din Shenzhen. A fost introdus în iulie 2008 și a fost produs până în 2015. Deși fabricarea versiunilor pe benzină s-a încheiat, o variantă electrică ulterioară, denumită “noua serie e”, a fost lansată în 2019, sub numele BYD e1.

Mașina a fost prezentată la Salonul Auto de la Guangzhou din 2007 și a fost evaluată în 2009 la aproximativ 6.200 de Euro. Motorul său pe benzină de 1.0 litri produce 50 kW (68 CP; 67 CP) la 6000 rpm și cuplu maxim de 90 Nm, de la 4000 rpm la 4500 rpm. Acest motor poate accelera mașina de la 0 la 100 km/h în 12.80 secunde. Designul este o copie fără licență a modelului Toyota Aygo.

👉 Vezi AICI oferta noastră pentru Toyota Aygo, cu prețuri care pornesc de la 2.000 de Euro.

Suzhou Eagle Carrie (Porsche Cayman, Ferrari)

Suzhou Eagle Carrie

Compania producătoare a acestui model, Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co., Ltd., a fost fondată în 1999 și este specializată în proiectarea și fabricarea vehiculelor electrice cu patru roți: mașini de golf, utilitare, transportatoare personale, autobuze de transfer, mașini industriale, diverse vehicule electrice personalizate, bazate pe cele standard etc. Fabrica are o suprafață de 20.000 de metri pătrați, cu 2 linii de asamblare în interior și o capacitate zilnică de producție de 80 de unități, care poate fi ajustată atunci când volumul de comenzi crește.

Experții auto au descris această mașină sport ca fiind „o pastișă de cea mai proastă factură”, susținând că arată suspect de mult ca o combinație între un Ferrari și un Porsche. La o inspecție mai atentă, mașina se aseamănă indiscutabil cu bolizii europeni, combinând farurile din față ale unui Ferrari cu caroseria distinctivă și spatele unui Porsche. Chiar și emblema roșie, galbenă și neagră a lui Carrie are asemănări inconfundabile cu logo-ul Porsche.

Suzhou Eagle Carrie a fost comercializat ca o mașină sport complet electrică, care poate atinge 100km/h în doar 4.8 secunde.

Lifan Motors 320 (MINI Clubman)

Lifan Motors 320

Compania Lifan Motors a fost fondată în 1992 și, la început, s-a axat pe reparații de motociclete. Prima motocicletă a fost produsă după aproape 10 ani de existență – în 2003, iar după câțiva ani, a început să fabrice mașini. Inițial au fost dezvoltate microbuze și pickup-uri; automobilele clasice au început să fie produse puțin mai târziu.

Din dorința de a câștiga o cotă substanțială din piața de mașini, Lifan Motors a creat un vehicul ce imită în cel mai mic detaliu modelul Clubman al celor de la MINI. De la tavanul vopsit într-o altă nuanță și până la farurile rotunde și grila specifică mărcii, modelul 320 se înscrie în tradiția industriei auto din China, care preferă să se inspire din alte surse, pentru a crea un produs ieftin.

Prețul acestui model este de aproximativ 6200 de euro și vine echipat cu un motor de 1.3 litri ce produce 88 de cai putere. De altfel, acesta reprezintă principala diferență între Lifan și MINI Clubman.

👉 Vezi AICI oferta noastră pentru MINI Clubman, cu prețuri care pornesc de la 3.990 de Euro.

Shuanghuan Laibao S-RV (Honda CRV)

Shuanghuan Laibao S-RV

Shuanghuan Laibao (sau Shuanghuan Rabo) este un SUV fabricat de producătorul auto chinez Shuanghuan. Este o copie flagrantă a Honda CRV, căreia a trebuit în cele din urmă să-i plătească o despăgubire minoră de 2.4 milioane de dolari, deși cererea inițială fusese de 6.5 milioane.

Modelul nu s-a mai produs sub numele Laibao S-RV, ci Xinkai S-RV, specificațiile fiind însă aceleași. Chinezii au preluat 99% din structura modelului Honda, au fabricat planetare cu grosimea de doar 2 mm, au modificat insesizabil farurile și prețul și apoi au produs vehiculul ca pe un model nou. Calitatea nu reprezenta o problemă, atâta timp cât replica arată aproape identic cu originalul. Ulterior, sub presiune, fabricantul chinez a renunțat definitiv să producă acest model.

Alte mărci auto chinezesti copiate

  • BYD B8 – Mercedes SL/CLK;
  • M6 BYD Auto – Toyota Previa;
  • Haima 3 – Mazda 3;
  • Haima Me – Smart;
  • Landwind X8 – Mitsubishi Outlander

Topul celor mai cunoscute 10 mașini chinezești copiate după modele celebre pune în evidență o tendință clară a industriei auto chineze: adoptarea și reproducerea designului și tehnologiei vehiculelor occidentale de succes. Această practică controversată a generat multe dezbateri și critici și probabil va continua s-o facă, dar nu poate fi negată influența pe care aceste mașini o au pe piața auto internațională.

Sursa foto: Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)