Dupa o iarna nu foarte grea, multe drumuri din Romania arata mai degraba ca dupa un bombardament. Iar “craterele” din carosabil ne arata de fapt adevarata dimensiune a dezastrului: o infrastructura rutiera distrusa, soferi ajunsi la capatul rabdarii si promisiuni neonorate.
Pe langa viteza de deplasare deosebit de redusa, aceste “cratere” aparute in carosabil dupa fiecare iarna sunt deosebit de periculoase pentru toti participantii la trafic. Masinile sunt “fortate” sa ocoleasca aceste obstacole si sa intre pe contrasens, astfel apar premisele unor violente ciocniri frontale care pot culmina chiar cu pierderea unor vieti. Ce ar fi de facut? Pai in primul rand “carpirea” de primavara nu este o solutie, asta daca tinem cont de experientele din ultimii ani. Insa, dupa cum preciza ministrul Dan Sova in emisiunea “Dupa 20 de ani” difuzata de ProTV, situatia este dramatica si ar fi necesara investirea a 4 miliarde de euro pentru reabilitarea “covorului asfaltic” la nivel national. Si cum era previzibil, statul roman nu dispune de o asemenea suma de bani…
Zilele trecute am realizat pe pagina noastra de Facebook un poll despre cele mai proaste drumuri nationale. In urma voturilor exprimate, se pare ca tronsonul Slatina – Draganesti Olt – Caracal – Corabia este cel mai deteriorat drum la ora actuala din Romania. Vorbim despre un sector de 170 km, plin de gropi care poate fi traversat in aproximativ 4 ore. Iar dupa parerea unora care s-au incumetat sa parcurga aceasta ruta, ar trebui evitata zona pentru ca masinile au foarte mult de suferit.
Tot un “loc de cinste” pe harta rutiera creionata de repondentii chestionarului Autovit.ro il ocupa si tronsonul Tg Frumos –Botosani, o adevarata referinta pentru soferii care traverseaza frecvent aceasta zona. Dintre legendele urbane cu privire la acest drum este si aceea ca reabilitarea acestui sector nu s-a mai realizat de zeci de ani, banii fiind alocati doar pentru “peticiri” periodice si nu pentru o reparatie de anvergura, absolut necesara. Iar potrivit presei locale, despre modernizarea drumului Tg Frumos – Botosani nici nu se poate discuta anul acesta, in cel mai fericit caz se vor aloca banii necesari cel mai devreme in anul 2014.
Ne mutam in alta zona a tarii si constatam ca sectorul Bumbesti Jiu – Targu Jiu este pe locul al treilea in topul drumurilor de evitat. Recunoscuta ca fiind spaima bieletelor si a bucselor, aceasta sectiune de drum se afla in acest moment in reabilitare, iar autoritatile dau asigurari ca in curand cosmarul soferilor se va sfarsi. Asta ramane de vazut…
Ultimele doua locuri ale topului 5 sunt ocupate la egalitate de doua tronsoane de drum foarte “dragi” soferilor: Satu-Mare – Sighet – Bistrita si Tg Mures – Reghin. Daca primul a fost doar o promisiune tipica pentru campania electorala, cel de-al doilea se pare ca este in faza de reabilitare, insa lucrarile avanseaza cu “pasi de melc”. Astfel din cauza lipsei finantarii, lucrarile de reabilitare nu vor fi incheiate nici macar pana la sfarsitul anului, in ciuda faptului ca termenul de predare era fixat pentru finele lunii august. Nu vi se pare cunoscut?
Conform INS, 52% din drumurile din Romania au durata de serviciu depasita, iar infrastructura acestora ar trebui refacuta. La nivel national, cea mai grava situatie este in judetele Maramures si Salaj, unde toate soselele au durata de viata depasita. Urmeaza judetele Bihor, Arges si chiar municipiul Bucuresti, unde peste 95% din drumuri sunt invechite. La polul opus se plaseaza judetul Arad, cu 90 % din drumuri modernizate, urmat de Mehedinti, Caras-Severin si Harghita, unde peste 80% dintre sosele sunt reparate. Prin urmare, situatia nu este peste tot identica…
Voi ce experiente ati avut la traversarea acestor tronsoane de drum? Stiti cumva anumite rute ocolitoare si ce sfaturi le-ati putea da celor care sunt nevoiti sa parcurga aceste sectiuni de drum? Stiti cumva si alte drumuri care trebuie evitate?
UPDATE: Parerea voastra
Dupa centralizarea comentariilor voastre cu privire la starea actuala a drumurilor, am decis ca este nevoie de o reactualizare a listei cu cele mai proaste drumuri din Romania. Iar un loc de “cinste” in viziunea userilor il ocupa DN76 Oradea – Beius – Deva, un sector de drum deosebit de important, dar plin de gropi si santuri, precum si zone in care terasamentul nu a fost suficient de bine consolidat. Insa mai sunt si alte tronsoane pe care ar trebui sa le evitam, rute precum:
Focsani – Campineanca (jud. Vrancea)
Sercaia-Hoghiz (DN1J) aproximativ 25 de km ce pot fi parcursi in 2 – 3 ore
intrarea in portul Constanta (viteza media 5 km/h)
DN66A 20-25 de km (dinspre Herculane)
Centura de Vest a Ploiestiului
Iacobeni-Carlibaba-Pasul Prislop-Borsa-Sighetu Marmatiei
DN 26 Galati-Tg.Bujor-Beresti,
DJ261Galati-Cuca-Baleni-Balabanesti-Birlad
Beclean – Salva – Nasaud – Sangeorz Bai
Dragasani – Ganeasa
Borsa – Vatra Dornei
Iernut – Tarnaveni
DN18 Moisei – Borsa – Pasul Prislop – Iacobeni (intre jud. Maramures si Suceava)
Evident, lista poate continua…
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.