autovit.ro
B SECTIUNI

Top 5 cele mai scumpe mașini vândute vreodată la licitație

Pe 25 august 2018, avea loc unul dintre cele mai mari concursuri de categorie grea din istorie. Nu într-un ring de box, ci la o licitație organizată de casa Sotheby’s, cunoscută ca lider în domeniul vânzărilor de automobile de colecție. Miza era cea mai râvnită mașină de colecție din lume – un Ferrari 250 GTO, care avea să devină cel mai scump automobil vândut vreodată la o licitație publică.

Piața de mașini de colecție are trei segmente: licitațiile publice, dealerii de astfel de automobile și vânzările private. Segmentul de licitații publice reprezintă între 10 și 25% din piața totală, fiind doar vârful unui aisberg masiv de mai multe miliarde de dolari și singura parte vizibilă, tranzacții mult mai mari având loc departe de lumina reflectoarelor.

Iată, mai jos, topul celor mai scumpe mașini vândute în licitații publice, dar și care este automobilul care a stabilit un record într-o vânzare privată.

Top 5 cele mai scumpe mașini vândute la licitație

Cea mai scumpă mașină vândută vreodată la licitație este un Ferrari 250 GTO din 1962, care a doborât, în 2018, recordul stabilit de un alt exemplar din aceeași serie, adjudecat în 2014 pentru 38,1 milioane de dolari.

1. Ferrari 250 GTO Scaglietti (1962) serie de șasiu 3413GT – vândut pentru 48.405.000 de dolari la o licitație organizată de casa Sotheby’s, în 2018

Mașina de culoare roșie, cu seria de șasiu 3413GT, este a treia din cele 36 de exemplare construite în serie și este considerată un autentic și original model GTO. A câștigat Campionatul italian GT din 1962 și a înscris un total de 15 victorii în sezoanele campionatului mondial GT 1962 – 1965.

Cea mai scumpa masina din lume

Toate cele 36 de exemplare Ferrari 250 GTO construite sunt în stare de funcționare, însă foarte rar apar pe piaţă, cea vândută în 2018 fiind abia a treia scoasă la licitaţie după anul 2000. Modelul este, de altfel, cunoscut drept „Sfântul Graal al mașinilor de colecție”.

Vezi categoria noastră de ▶ PIESE

2. Ferrari 250 GTO (1962) serie de șasiu 3851GT – vândut cu 38.115.000 de dolari la o licitație organizată de casa Bonhams, în august 2014

Topul 5 cele mai scumpe masini noi

În 1962, primul exemplar Ferrari 250 GTO care a ieșit pe porțile fabricii a fost vândut cu 18.500 de dolari, o sumă enormă, la acea epocă. Se spune că însuși Enzo Ferrari decidea cine urma să intre în posesia respectivelor automobile.

A doua cea mai scumpă mașină vândută vreodată la o licitație publică este al 19-lea automobil construit din seria 250 GTO și a terminat pe locul al doilea în Tour de France din 1962.

3. Ferrari 335 S (1957) serie de șasiu 0674 – vândut pentru 35.730.510 dolari la o licitație organizată de Artcurial, în februarie 2016

335 S este unul dintre cele mai rare modele care există în lume, deoarece au fost fabricate doar patru exemplare și, deși a fost construit în 1957, poate atinge 300 km/h. Mașina a concurat în diferite curse, fiind condusă de piloți celebri, precum Peter Collins și Maurice Trintignant (Cursa de 12 ore din Sebring 1957), Wolfgang von Trip (Mille Miglia) și Mike Hawthorn (Cursa de 24 de ore de la Le Mans).

Ferrari 335 S

335 S este mașina responsabilă de încheierea Mille Miglia, celebra cursă din Italia, după ce unul dintre șoferi, Alfonso Portago, a avut un accident fatal.

4. Mercedes-Benz W196R (1954) serie de șasiu nr. 00006/54 – vândut pentru 29.600.000 de dolari la o licitație organizată de casa Bonhams, în iulie 2013

Singura mașină care nu este un Ferrari din Top 5 a marcat revenirea Germaniei la cursele Grand Prix din 1954, câștigând GP-ul Franței pentru prima dată, din 1939. Cu ea, Juan Manuel Fangio a câștigat cel de-al doilea Campionat Mondial al Piloților Formula 1.

Mercedes-Benz W196R

Mercedes a construit doar 14 exemplare de W196, dintre care, în prezent, mai există doar 10, șase fiind deținute chiar de producătorul auto. Acesta este, de asemenea, singurul W196 aflat în proprietate privată, celelalte trei fiind deținute de muzee din întreaga lume.

5. Ferrari 290 MM (1956) serie de șasiu 0626 – vândut cu 28.050.000 de dolari la o licitație organizată de RM Sotheby’s, în decembrie 2015

Construită pentru a concura în Campionatul Mondial Sportscar, seria Ferrari Monza era formată din mașini cu motoare cu patru sau șase cilindri. Dar, având în vedere concurența puternică din partea Mercedes-Benz, cu modelul SLR 300, s-a decis crearea modelului Ferrari 290 MM.

Ferrari 290 MM

Mașina este unul dintre cele patru exemplare 290 MM produse și a fost construită pentru argentinianul Juan Manuel Fangio, de cinci ori campion mondial de Formula 1. Acesta a folosit-o la Mille Miglia din 1956, unde s-a clasat pe locul al patrulea.

Cea mai scumpă mașină din lume

Ferrari 250 GTO este considerată una dintre cele mai frumoase mașini din lume. Acesta poate fi unul dintre motivele pentru care ocupă primele două poziții în topul celor mai scumpe mașini vândute vreodată la o licitație publică. În rarele ocazii în care un exemplar 250 GTO este scos la vânzare, acesta trece cu ușurință de 20 de milioane de dolari.

Există zvonuri neconfirmate că un colecționar secret a plătit 52 de milioane de dolari pentru un automobil GTO, la o licitație privată, care a avut loc în noiembrie 2013. Însă recordul într-o astfel de vânzare pare să fi fost stabilit de un Ferrari 250 GTO, în mai 2018 – 70 de milioane de dolari. Automobilul construit în 1963 a intrat în posesia fondatorului și directorului executiv al WeatherTech, David MacNeil.

Între 1962 și 1964, Ferrari a produs 36 de exemplare GTO. Automobilele au fost, inițial, construite pentru Cursa de 24 de ore de la Le Mans și pentru alte competiții europene de nivel înalt. La început, mașina avea un preț de 18.500 de dolari (aproape 150.000 de dolari, în zilele noastre). Minima istorică, de 2.500 de dolari, a fost stabilită în 1969, pentru ca, în 1985, un exemplar să fie vândut pentru 1 milion de dolari. În 1989, un exemplar GTO a depășit prima dată pragul de 10 milioane de dolari.

Toate cele 36 de exemplare Ferrari GTO sunt deținute în prezent de persoane private, printre acestea numărându-se creatorul de modă Ralph Lauren și mogulul din domeniul tehnologiei, Craig McCaw.

Top 5 cele mai scumpe mașini noi

Top 5 cele mai scumpe masini noi

Oficial, cea mai scumpă mașină nouă din lume este Bugatti La Voiture Noire, care are un preț de fabrică de 18,7 milioane de dolari.

Totuși, în luna mai a acestui an, Rolls-Royce a prezentat automobilul de lux Boat Tail, pe care l-a descris drept „cel mai ambiţios produs vreodată”. Compania a anunțat că va produce doar trei astfel de automobile, iar preţul modelului nu a fost făcut public. Suma de 28 de milioane de dolari a fost, însă, vehiculată de presa de specialitate. Iată cum arată topul 5 al celor mai scumpe mașini noi din lume:

  1. Rolls-Royce Boat Tail – 28 de milioane de dolari
  2. Bugatti La Voiture Noire – 18,7 milioane de dolari
  3. Bugatti Centodieci – 9 milioane de dolari
  4. Mercedes-Maybach Exelero – 8 milioane de dolari
  5. Bugatti Divo – 5,8 milioane de dolari

Chiar și cele mai scumpe automobile produse în prezent de firme de lux, precum Bugatti sau Rolls-Royce, nu au prețuri de fabrică ce se pot compara cu cele generate de mașinile clasice sau de epocă în licitații. „Super-mașinile” au prețuri exorbitante, pentru că oferă cel puțin trei aspecte de nerefuzat – performanță, design de milioane și exclusivitate.

Sursa foto: Shutterstock, Motors.com

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)