Motocicliștii știu foarte bine sentimentul acela când pornesc la un drum de sute de kilometri în căutarea aventurii și adrenalinei. Partea bună este că în România chiar există câteva trasee perfecte pentru pasionații de viteză. Iată care sunt acestea:
Cele patru drumuri alpine din România: Transfăgărășan, Transalpina, Transrarău, Transsemenic
Evident că începem topul cu traseele care cu siguranță nu trebuie să lipsească din palmaresul niciunui motociclist. Pe principiul: „dacă le-ai bifat pe acestea, te poți considera profesionist”. Desigur că cele patru trasee au atât avantaje, cât și dezavantaje, însă merită traversate măcar o dată la câțiva ani.
Înainte de a porni la drum, trebuie menționat și faptul că aceste trasee sunt mai puțin potrivite pentru motociclete sport. Fiind destul de lungi și provocatoare, pot deveni incomode dacă sunt făcute pe o motocicletă sport. Indicate sunt cele sport-touring sau cruiser. Diferenţa între Sport şi Sport touring este că cele touring sunt special proiectate pentru a parcurge distanţe mari și sunt confortabile indiferent dacă mergi cu sau fără pasager. Așa că primul pas este să te asiguri că ai motocicleta potrivită:
Vezi 👉 toate ofertele noastre de MOTOCICLETE TOURING
București – Pitești – Transfăgărășan – Bâlea Lac – Făgăraș – Brașov – Cheia – București
Este un traseu care poate fi făcut într-o zi, dacă pleci din București pe la ora 7-8 dimineața și ai o condiție fizică bună. Recomandat este să încerci acest traseu în timpul săptămânii și să eviți weekendurile, pentru că, așa cum bănuiești deja, sâmbăta și duminica este destul de aglomerat. De asemenea, înainte de a porni la drum, verifică starea vremii și dacă există evenimente sau lucrări din cauza cărora Transfăgărășanul ar putea fi închis. Asfaltul este relativ bun, dar avantajul principal este că ai ce admira. Lacul Vidraru, Bâlea Lac, Cascada Capra sunt locuri potrivite pentru popas și câteva fotografii.
Nr. kilometri – 595
Dificultate – medie
Durata – 1 zi
București – Brezoi – Voineasa – Vidra – Obârșia Lotrului – Transalpina – Sibiu – Cozia – București
„Unde este mai frumos? Pe Transalpina sau pe Transfăgărășan?”. Am auzit cel puțin o dată întrebarea asta. Și nu afli un răspuns sigur până când nu testezi ambele variante. Așa că merită încercat, chiar dacă Jeremy Clarkson de la Top Gear a rămas la ideea că Transfăgărășanul este cel mai frumos drum din lume. Avantajul acestui traseu este că poți lega Transalpina de unul dintre cele mai frumoase defilee din țară: Defileul Oltului, care se întinde de la Turnu Roșu la Cozia, pe o lungime de 47 km, așa că ai ce admira. De asemenea, Lacul Vidra este un alt punct de atracție, dar și drumul care șerpuiește prin munți, printre pădurile de foioase și conifere.
Nr. kilometri – aproximativ 700
Dificultate – medie
Durata – 1 zi
București – Brașov – Sighișoara – Pasul Tihuța – Transrarău – Cheile Bicazului – Lacul Sfânta Ana – Brașov – București
Merită să descoperi Transrarăul, chiar dacă drumul până la el este destul de lung atunci când pleci din București. Numit și „drumul comorilor”, Transrarău face legătura între satele Chiril (la sud) și Pojorâta (la nord) din județul Bistrița. Drumul, aici, este destul de îngust. La început, ai putea avea impresia că intri pe o potecă de munte asfaltată, așa că trebuie să circuli cu mare atenție. De la cabana Rarău, drumul devine mai larg și cu o serie de serpentine care îți vor mări doza de adrenalină din sânge. Dacă pornești din București, poți gândi acest traseu astfel încât să îl faci în două zile, eventual cu oprire la Vatra Dornei sau undeva la mijlocul distanței.
Nr. kilometri – aproximativ 1000
Dificultate – medie
Durată – 2 zile
București – Cazanele Dunării – Cascada Bigăr – Transsemenic – București
În final, să nu uităm de cel mai nou drum alpin din România – Transsemenic, care completează frumos tabloul şoselelor montane ce merită descoperite pe două roți și numai. Drumul face legătura între Reşiţa şi localitatea Slatina-Timiş, dar până să ajungi la el, te așteaptă una dintre cele mai spectaculoase zone din țară: Cazanele Dunării și peisajele unice din aici. De asemenea, merită să faci un popas la Cascada Bigăr – un obiectiv turistic ce a devenit cunoscut după ce, în 2013, site-ul american „The World Geography” l-a plasat pe primul loc în topul celor mai impresionante cascade din lume.
Nr. kilometri – aproximativ 1150
Dificultate – medie
Durată – 2 zile
București – „Drumul Vinului” – Slănic – Câmpina – Valea Lungă – București
„Drumul Vinului” din Prahova este un traseu ce merită descoperit mai ales că pregătește numeroase obiective turistice: Muzeul Conacul Bellu, Mănăstirea Vărbila, Mănăstirea Jercălăi, Muzeul Crama 1777 sau Mănăstirea Zamfira.
Nr. kilometri – aproximativ 400
Dificultate – ușoară
Durată – 1 zi
Conform mai multor surse, „Drumul Vinului” reiterează un segment dintr-un drum al vinului, folosit în Antichitate de negustorii romani care străbăteau Europa. Calitatea asfaltului este în mare parte bună, însă există unele zone cu gropi, denivelări. De asemenea, deși traficul nu este intens, trebuie să fii atent la intrarea în sate, unde există o serie de riscuri, așa că trebuie să circuli cu prudență. Totuși, Drumul Vinului rămâne potrivit și pentru începători sau pentru cei care se gândesc să își schimbe motocicleta și caută primul traseu pe care să-i testeze calitățile. În cazul în care vrei să faci o achiziție nouă, stabilește mai întâi ce așteptări ai de la noua ta motocicletă și pentru ce tip de trasee vrei să o folosești. Poți studia anunțurile de pe site-ul nostru și vei găsi toate tipurile de motoare.
Vezi 👉 toate ofertele noastre de MOTOCICLETE SPORT
București – Vălenii de Munte – Cheia – Brașov – Întorsura Buzăului – Gura Siriului – Zeletin – Vălenii de Munte – București
Este un traseu destul de cunoscut în rândul motocicliștilor, așa că, pe lângă serpentine și peisaje, așteaptă-te să întâlnești și alți colegi de drum, pasionați ai vitezei pe două roți. Deși traseul este destul de spectaculos, dacă ești începător, nu este indicat să te aventurezi singur. Serpentinele din zona Cheia sunt destul de strânse, iar asfaltul are unele denivelări pe care trebuie să le observi din timp.
Nr. kilometri – aproximativ 400
Dificultate – medie
Durată – 2-3 ore
Așadar, toate aceste trasee te așteaptă: cu peisaje pitorești, serpentine și drumuri mai mult sau mai puțin înguste. Tot ce trebuie să faci este să te înarmezi cu prudență, atenție, disciplină și un motor bun, astfel încât călătoria ta să fie peste așteptări.
Sursă foto: Shutterstock
Pasionat de noutățile din industria auto, dar și de povestea fascinantă a automobilului, Gabriel nu își pierde niciodată curiozitatea. În articolele scrise de el găsești ponturi utile, descrieri amănunțite și analize comparative, pentru ca alegerea viitoarei tale mașini să fie una inspirată. Tot Gabriel îți oferă ghiduri de întreținere corectă a mașinii, pentru o valoare mai bună la revânzare.