Conceptul Dacia Bigster a fost prezentat la jumătatea lunii ianuarie a acestui an și anticipează lansarea pe piață a unui model de SUV din segmentul C, cel mai mare autoturism de serie lansat de companie până acum.
Noul SUV Dacia, botezat (cel puţin temporar) Bigster, ar putea fi dezvăluit anul viitor, pe măsură ce marca se extinde în sectorul SUV-urilor mari.
Autovehiculul este unul dintre cele trei modele care urmează să fie lansate de Dacia, până în 2025, parte dintr-o strategie de cinci ani, care promite o eficiență mai mare pentru proiectarea și producția mașinilor Dacia. De asemenea, marca este încorporată într-o nouă structură de afaceri ca parte a Grupului Renault, care intenţionează să recupereze terenul pierdut în segmentele C şi D, cu ajutorul celor 11 modele noi electrice şi hibrid, pe care vrea să le lanseze în următorii patru ani.
👉 Pentru a afla mai multe informații despre istoria Dacia și modelele celebre care s-au remarcat pe piața auto citește articolul Dacia Sport, primul coupe romanesc: poveste, ani de fabricatie.
Cheia acestei strategii este noua platformă tehnologică CMF-B, creată în parteneriat de Renault şi Nissan. E deja folosită pentru fabricarea noului Sandero şi va fi utilizată şi pentru câteva dintre viitoarele modele Dacia. Platforma va trebui adaptată pentru noul Bigster, dar faptul că e opţiunea constructorului înseamnă că Dacia va putea construi modele mai mari, putând păstra preţurile scăzute, asociate cu brandul auto.
Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME
Unde se încadrează Bigster în gama Dacia
Bigster se anunţă a fi un SUV lung de 4,6 metri, ceea ce îl poziţionează deasupra modelului Duster în gama autoturismelor Dacia. Planul producătorului auto este să facă segmentul C accesibil pentru toată lumea, la preţul unui vehicul din segmentul B. Dacă lucrurile merg aşa cum le-au prevăzut cei de la Dacia, noul SUV va fi o alternativă mai ieftină pentru Volkswagen Tiguan sau Skoda Karoq.
Conceptul Bigster prefigurează un autovehicul original, construit în baza unor principii autentice, fără zorzoane, aşa cum anunţă cei de la Dacia. De altfel, aşa cum se vede şi în imagini, viitorul SUV nu va avea finisaje cromate sau alte piese componente din imitaţie de aluminiu. Mai mult de atât, pentru a păstra preţul scăzut, sustenabilitatea e la rang de cinste şi asta se vede: autoturismul are panouri laterale de protecţie din materiale plastice reciclate.
Dacia Bigster: design modern şi robust
Din punctul de vedere al designului, Dacia Bigster este unul dintre autoturismele cele mai curajoase din portofoliul Dacia. SUV-ul de clasă medie are un aspect robust şi modern, datorită flancurilor masive şi arcadelor bombate. Protecţiile din plastic se întind de-a lungul uşilor, la baza lor, iar mânerele ușilor din spate au fost încastrate în stâlpi, pentru un aspect curat și simplu.
Farurile în formă de Y și o grilă de ventilaţie supradimensionată sunt elementele dominante aflate în partea frontală a mașinii, iar stilul agresiv de pe flancuri se observă şi pe capotă, unde se reunesc diferite panouri bombate. Tot în partea din faţă, un element nou, care s-ar putea să nu fie transmis şi modelului Bigster de serie, este noua siglă Dacia, iluminată.
Cât despre partea din spate a noului Dacia Bigster, aceasta arată la fel de impresionant ca restul SUV-ului. Printre detaliile cheie se numără un spoiler pentru portbagaj, faruri în formă de Y, mai mari ca cele din faţă, și o bară de protecție supradimensionată. De asemenea, logo-ul mărcii apare scris integral, cu litere ascuţite.
Interiorul conceptului nu a fost prezentat până acum, dar se speculează că va fi mai arătos decât cel al Daciei Duster. Nu trebuie să ne facem speranţe, însă. Modelele Dacia sunt celebre pentru interioarele lor simple, dar funcţionale şi, chiar dacă noul model de SUV va avea o cabină mai spaţioasă, care să se potrivească exteriorului său masiv, nu te aștepta să găsești înăuntru acelaşi lux pe care l-ai avea de la un brand premium.
Aşadar, un lucru e cert: interiorul lui Bigster promite mult spațiu, dar nu se știe încă dacă Dacia intenționează să ofere un model cu șapte locuri. Cât despre bordul noii mașini, putem specula că va avea, în mare, designul observat la noul Sandero, cu un ecran de infotainment central şi multe spaţii utile pentru depozitare.
Vezi categoria noastră de ▶ PIESE
Ce motorizări ar putea avea Dacia Bigster
Viitorul Dacia Bigster va fi asamblat pe platforma CMF-B, folosită deja de producătorul auto pentru construcţia noilor Logan, Sandero, dar şi pentru Renault Captur şi Clio, aşa că e de presupus că variantele ce vor fi puse la dispoziţia clienţilor vor împrumuta detalii, elemente şi motorizări de la modelele menţionate mai sus.
Cu alte cuvinte, sunt mari şanse ca noul Bigster să vină cu o gamă largă de motorizări. La prezentarea conceptului s-a vorbit deja despre un sistem hibrid, dar şi de sisteme alternative de propulsie. Cu siguranţă, printre ele va fi vorba şi despre un model electric, în pas cu tendinţele de pe piaţa auto mondială.
Printre opţiunile de propulsie vor fi, însă, şi clasicele motorizări cu combustibil fosil. Gama va începe, probabil, cu motorul pe benzină TCe 90 de 1,0 litri cu trei cilindri. Motoare mai mari ar putea fi, de asemenea, împrumutate de la Captur. De asemenea, viitorul Bigster ar putea fi scos pe piaţă şi în varianta cu motor pe benzină/GPL TCe 100 BiFuel de la Sandero.
Încă un detaliu care nu se ştie până acum e sistemul de tracţiune de care va beneficia noul SUV: frontal sau 4×4.
Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE
Când ar putea fi lansat noul Bigster şi la ce preţ
Pentru că e vorba doar despre un concept, cel puţin până acum, Dacia nu a anunţat un preţ oficial pentru viitorul SUV din segmentul C. Dacă e să ţinem cont, totuşi, de modul în care s-au poziţionat până acum celelalte modele lansate de producătorul auto, putem fi siguri că viitorul Bigster va avea un raport foarte bun preţ-calitate.
Atunci când va fi, în sfârşit, lansat, noul SUV de la Dacia se va clasa în aceeaşi gamă de preţ cu modelele mai mici, ca Volkswagen T-Roc sau Skoda Karoq, care costă în jur de 23.000 de euro. Pe de altă parte, va fi un competitor indirect pentru SUV-uri de talie mai mare, cum este Skoda Kodiaq.
Cât despre data lansării, aceasta nu a fost confirmată până acum. Dacia a anunțat, însă, că noul Bigster va fi lansat înainte de 2025, împreună cu trei alte modele ale mărcii.
Sursa foto: Dacia
Pasionat de noutățile din industria auto, dar și de povestea fascinantă a automobilului, Gabriel nu își pierde niciodată curiozitatea. În articolele scrise de el găsești ponturi utile, descrieri amănunțite și analize comparative, pentru ca alegerea viitoarei tale mașini să fie una inspirată. Tot Gabriel îți oferă ghiduri de întreținere corectă a mașinii, pentru o valoare mai bună la revânzare.