În acest moment, la nivel global, Toyota și-a creat o puternică imagine bazată pe eficiența modelelor sale hibride, regăsite în aproape toate segmentele, mai ales dacă ținem cont și de marca Lexus. Deși se părea că niponii vor miza pentru viitor pe tehnologia cu pilă de combustie, aceștia au anunțat o strategie oarecum surprinzătoare.
Pentru că și-a setat deja o țintă de a vinde peste un milion de mașini propulsate electric, cu pilă de combustie sau acumulatori, Toyota a anunțat că va investi nu mai puțin de 13 miliarde de dolari pentru a-și atinge țelul. Primul pas al constructorului nipon este să lanseze cel puțin 10 modele electrice până în anul 2020, un termen extrem de scurt, mai ales că acestea sunt produse globale, complet noi.
Deși părea că Toyota se va axa mai mult pe tehnologia cu pilă de combustie, Mirai fiind primul astfel de model comercializat în Europa, schimbarea de strategie era oarecum normală. Infrastructura pentru alimentarea cu hidrogen are nevoie de mult mai mult timp pentru a fi dezvoltată, în comparație directă cu cea pentru alimentarea mașinilor electrice. De aceea, Toyota a anunțat că a pus bazele unui parteneriat cu Panasonic, cu care urmează să dezvolte tehnologia pentru acumulatori.
Planul celor de la Toyota este de a vinde mașini electrice și plug-in hybrid în proporție de jumătate din volumul lor total de mașini vândute, până în 2030 (circa 4,5 milioane de unități). Un plan similar a fost anunțat de Volkswagen, care și-a propus să vândă între două și trei milioane de mașini electrice și hibride pe an până în 2025, o cifră extrem de optimistă. “Fiind un constructor global și generalist, avem nevoie să extindem gama noastră de mașini electrice”, a declarat vice-președintele Toyota, Shigeki Terashi, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate la Tokio.
Acesta a completat cu faptul că prima piață vizată este cea a Chinei, urmată apoi de Japonia, India, Statele Unite ale Americii și apoi Europa. Parteneriatul cu Panasonic este una strategic și necesar, Toyota afirmând că este imposibil să producă atât de multe baterii pe cont propriu. Chiar și prin această colaborare, cifrele impuse sunt greu de atins, piața producerii de acumulatori fiind una cheie pentru viitor.