Cel mai mic model aflat la vânzare în oferta producătorului nipon este pe piață încă din anul 2005. Aygo a luat naștere în momentul în care Toyota și grupul PSA (Peugeot-Citroen) s-au asociat pentru a construi un model de clasă mini pentru Europa. Astfel au rezultat tripleții Toyota Aygo, Peugeot 107 și Citroen C1. Toate cele trei modele sunt construite în aceeași uzină din Cehia și s-au dovedit a fi un succes pe piața europeană.
Pe site-ul Autovit.ro, Toyota Aygo este prezentă în numeroase oferte, însă este foarte interesant faptul că modelele mai vechi de anul 2011 sunt extrem de rare, deși micul nipon se produce încă din 2005. Cea de-a doua generație a lui Aygo, lansată în 2015 este, în schimb, relativ nouă pentru a fi prezentă în volume ridicate pe piața de mașini rulate. Astfel, cea mai importantă prezență este realizată de prima generație, în ultima parte a vieții, cu anii de producție 2011-2014.
Toyota Aygo – prima generație (2005-2014)
În primul rând trebuie menționat că toate modelele aflate la vânzare sunt motorizate de unitatea cu trei cilindri, de 1,0 litru, care dezvoltă o putere de 68 CP. Aceasta este destul de gălăgioasă, dar face față cu brio greutății reduse ale lui Aygo, fiind ideală pentru traficul urban. Este de apreciat că motorul pe benzină nu consumă mult. La capitolul minusuri trebuie menționat portbagajul mic și dificil de încărcat și spațiul redus pentru pasagerii din spate. Prețurile pentru un model bine întreținut, din 2012, cu un rulaj de sub 80.000 de km este de puțin sub pragul de 5.000 de euro. Multe dintre oferte se încadrează între 4.000 și 4.800 de euro, anii de fabricație fiind 2011-2012, de cele mai multe ori rulajul fiind de peste 120.000 km. Totuși, există și oferte de circa 3.500 de euro pentru modelele echipate mai slab, dar cu un rulaj bun, de sub 90.000 km. Puținele oferte cu an da fabricație sub 2010 au prețuri care coboară până la 2.500 de euro, însă acestea sunt destul de rare.
Pentru Aygo, întreținerea nu este scumpă în cazul modelului pe benzină, iar probleme majore de fiabilitate nu au fost semnalate. Există posibilitatea ca apa să pătrundă în portbagaj datorită uzurii chederelor de la hayon, de aceea este bine să verificați dacă există umezeală în portabagaj în cazul unei achiziții de pe piața second-hand.