Cu mult timp in urma, RAV4 facea legea in segmentul SUV. Acele vremuri au apus, iar intre timp oferta competitorilor s-a diversificat. Asa ca RAV4 este nevoit sa se adapteze la cerintele actuale ale segmentului pe care l-a inventat si sa incerce o revenire in postura de lider. O misiune destul de dificila, dar nu si imposibila…
Pe final de an, la Salonul Auto de la Los Angeles a fost prezentata oficial cea de-a patra generatie Toyota RAV4, iar din primele informatii se pare ca SUV-ul nipon a evoluat cu adevarat.
In primul rand trebuie mentionat ca s-a renuntat la roata de rezerva plasata pe usa spate, ceea ce permite hayonului sa se deschida in sus, asa cum se intampla la marea majoritate a concurentilor. De altfel, solutia deschiderii laterale a hayonului a fost indelung criticata de catre clienti deoarece era destul de anevoioasa in spatii inguste. Mai mult, noul RAV4 renunta la o serie de abilitati tot-teren in favoarea celor rutiere, fiind binecunoscut faptul ca putini clienti foloseau un RAV4 in teren accidentat. Totusi a fost pastrata versiunea dotata doar cu tractiune pe puntea fata, aceasta solutie mai economica si mai usoara fiind apreciata de o categorie mai larga de potentiali clienti.
Insa cu toate ca a patra generatie Toyota RAV4 este complet noua, alura nu este radical schimbata. Astfel se observa partea frontala impozanta, restilizarea montantului spate de forma triunghiulara, precum si partea posterioara relativ verticala dotata cu eleron in partea superioara a lunetei. Ca si dimensiuni, aceasta a patra generatie este mai lunga cu 205 mm, mai lata cu 30 mm, dar si mai scunda cu 25 mm prin comparatie cu modelul anterior. Iar aceasta evolutie a proportiilor caroseriei se traduce prin o apreciere a versatilitatii, a spatiului interior si nu in ultimul rand al performantelor dinamice.
Oficialii marcii nipone mai mentioneaza ca o mare transformare s-a petrecut si la interior… Astfel vorbim despre un habitaclu mai spatios, noi materiale si chiar o reorganizare a instrumentarului de bord. De asemenea, pozitia de condus este acum mai joasa pentru o mai buna vizibilitate asupra caii de rulare. Mai mult, s-a obtinut si o apreciere a volumului portbagajului care ajunge la 547 litri. Si in materie de siguranta putem vorbi despre o evolutie, astfel in standard noul RAV4 dispune de 7 airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii soferului, precum si in premiera doua sisteme de asistenta la rulare, deosebit de eficiente: Lane Departure Alert si Blind Spot Monitor.
In privinta motorizarilor, reprezentantii Toyota afirma ca pentru majoritatea pietelor europene vor fi disponibile doua propulsoare: un motor pe benzina de 2 litri de 149 CP si un turbodiesel 2.2 D-4D de 148 CP. In plus pe anumite piete din Europa de Vest va mai fi disponibila o noua motorizare turbodiesel de 2 litri care dezvolta 122 CP.
Cum vi se pare aceasta a patra generatie Toyota RAV4? Putem vorbi despre o revenire in forta a SUV-ului nipon?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.