
O nouă sesiune de teste EuroNCAP a adus rezultate mai puțin plăcute pentru modele ca Fiat 500 șu Ford Ka+. În cadrul sesiunii au fost testate și modelele Land Rover Discovery, Audi Q5, Toyota CH-R și Citroen C3.
EuroNCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Au fost puse la încercare șase modele dintre care trei SUV-uri și trei mașini de oraș. Surpriza a venit din partea mașinilor de oraș, două modele înregistrând un scor general slab de doar trei stele.
Acestea sunt Fiat 500 și Ford Ka+. Fiat 500 are deja o vârstă și deși a trecut printr-un facelift destul de important, platforma are 10 ani de la lansare. Fiat 500 nu are centuri de siguranță cu pretensionare pentru locurile din spate, iar la impactul frontal protecția oferită celui de la volan și pasagerului este limitată. Ca de obicei, EuroNCAP penalizează serios lipsa sistemului activ pentru frânare automată în caz de urgență, sistem ce lipsește de pe modelul Fiat 500.
Al doilea model pus la zid de către EuroNCAP a fost nou venitul model de clasă mini, Ford Ka+. Acest model de origine indiană, adaptat pentru Europa, a obținit un scor general de trei stele fiind criticat pentru protecția slabă oferită pasagerilor de pe locurile din față.
A treia mașină de oraș testată, noul Citroen C3 a obținut un scor general de patru stele. Cu un grad de protecție pentru pasagerii adulți de 88%, Citroen C3 s-a descurcat onorabil la testele de impact frontal și lateral. Depunctarea a fost făcută pentru lipsa sistemului de frânare automată în caz de urgență.
Cele trei SUV-uri de ultimă generație testate, Land Rover Discovery, Toyota CH-R și Audi Q5 au obținut scorul maxim de cinci stele. Toyota a obținut cel mai bun scor la capitolul protecție pentru pasagerii adulți 95%, în timp ce Audi a obținut 93%, iar noul Land Rover Discovery 90%.