
Cu foarte putine exceptii, chiar si cei care poseda vehicule performante sunt preocupati, macar intr-o oarecare masura, de apetitul masinii proprii. Asta ca sa nu mai vorbim de cei ce fie circula foarte mult, fie sunt chititi sa scada cheltuielile la maxim din reflex. Si, de ca sa nu o recunoastem, chiar si cei cu masini diesel! 😉
Daca la masini sport extrem de virile nirvana senzoriala te face sa ti se rupa efeciv de cat de tare ti se incinge cardul la benzinarie, la restul masinilor opririle in statiile de alimentare sunt sub semnul costului.
Multa lume discuta despre asta, mai toti isi dau cu parerea despre scazutul consumului, exista chiar si diversi “guru” care fac periodic demonstratii cu diverse masini si “socheaza” masele de soferi cu cifrele senzationale ale consumului lor.
Lumea se leaga de tote posibilele chitibusuri ca oprirea instalatiei de climatizare sau chiar a celei de muzica, la tinutul geamurilor inchise, la saritul treptelor de viteza la urcarea acestora, la umplerea doar partiala a rezervorului, la tinerea respiratiei pasagerilor din spate, insa realitatea cruda este cu totul si cu totul alta!
Cea mai eficienta metoda de a reduce consumul, este, tineti-va bine, MERSUL CU VITEZE REGULAMENTARE! Parol.
Am experimentat astazi pe ruta Sinaia-Bucuresti, la bordul e39-lui 530d cu cutie manuala si fara sticla de la oglinda din dreapta si am ajuns in capitala cu un consum afisat pe ecranul computerului de bord de 4(patru) litri/100km!!!
Asa ca, dragii mei, va indemn sa incercati si voi, pe un tronson de drum acelasi exercitiu. O sa fiti uimiti!

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.