Ramnificațiile scandalului Dieselgate par că nu vor ajunge niciodată la final, iar agonia scandalurilor tinde să acapareze și alți constructori auto în afară de cei care fac parte din grupul Volkswagen. După zeci de investigații care au avut loc la nivel global și suspiciuni care au planat asupra marilor constructori, cea mai recentă știre pare să tulbure serios apele în industria auto.
Comisiile Uniunii Europene care se ocupă de acuzațiile de cartel au afirmat că există posibilitatea ca mai mulți constructori auto să fi fondat un cartel, iar dacă se va dovedi acest lucru amenzile pentru companii ar putea fi uriașe. Se pare că Uniunea Europeană a primit o informare din partea unei entități care a declarat că se face vinovată de participarea în cadrul unui cartel. Acesta ar fi avut rolul de a fixa prețurile pentru sistemele postcombustie de tratare a emisiilor la motoarele diesel. Odată creat acest cartel, cei aproape 200 de angajați care au lucrat în cadrul proiectului au extins discuțiile și mai mult și s-au fixat prețurile plătite pentru sistemele de evacuare, ambreiaje, cutii de viteze, sisteme de frânare, dar și alte tehnologii importante de care orice constructor auto are mare nevoie. Ipoteza a fost publicată de revista germană Der Spiegel.
Este foarte interesant faptul că, supus unor investigații și presiuni uriașe, grupul Volkswagen a luat decizia de a denunța acest cartel pentru a reduce eventualele amenzi, în cazul în care s-ar lua această decizie. Conform surselor, se pare că în crearea acestui cartel au fost implicați și au luat parte Volkswagen, BMW, Audi, Porsche și Daimler.
Până în acest moment nu există nicio reacția oficială din partea celor implicați, însă asemenea comunicate sunt extrem de greu de pregătit pentru că pot avea implicații legale uriașe. Industria auto este supusă unor investigații din ce în ce mai complexe, pe toate continentele și nu este exclus ca noi informații să apară pe viitor. În acest moment este clar că Uniunea Europeană a declanșat o anchetă și vom afla rapid ce urmează să se întâmple. Dacă vor fi găsite vinovate, companiile implicate riscă să plătească o amendă ce poate ajunge până la 10% din cifra de afaceri realizată la nivel mondial. O astfel de amendă ar putea destabiliza serios orice companie, indiferent de puterea ei financiară.