
După ce anterior am discutat despre cât de utile sunt scaunele încălzite sau volanul încălzit în articolul de aici, vremea de afară ne-a determinat să aducem în discuție un alt echipament opțional legat de scaune. Din ce în ce mai des, noile modele lansate pe piață oferă posibilitatea de a alege un sistem de scaune ventilate. Sunt acestea utile sau sunt mai mult un moft?
Contextul este unul foarte potrivit mai ales din perspectiva în care inginerii Opel tocmai ne-au anunțat că noua generație Astra va propune posibilitatea de a echipa scaunele față cu un sistem de ventilație integrat, dar și cu un sistem de masaj avansat. Iar toate acestea au o relevanță mai mare de atât. Faptul că aceste scaune vor fi oferite pentru Astra, un model de clasă compactă accesibil ca preț, înseamnă că acest tip de echipament opționale o să devină, în scurt timp, accesibil ca preț și des întâlnit pe modele comune. În viitorul apropiat nu o să mai fie nevoie de sume de circa 1.500 de euro pentru un scaun ventilat cu funcție de masaj.
Dar totuși, cât de util este un asemenea sistem? Este clar că se poate conduce și fără masaj sau scaune ventilate, opțiunea nefiind una de siguranță, ci doar de confort. Însă, așa cum aerul condiționat a devenit un standard, în anii următori o poate face și scaunul ventilat. Deseori, tapițeria din piele se încălzește excesiv pe timp de vară, mai ales când este în bătaia directă a soarelui. Și ce mijloc mai bun există, de a avea scaune reci și plăcute în doar câteva zeci de secunde, decât un sistem de ventilație integrat.
Până la urmă, un astfel de sistem intră în categoria echipamentelor pe care ți le permiți sau nu, nefiind imperativ necesare. Dacă ai buget pentru ele cu certitudine nu vor strica. Probabil toată lumea se poate bucura de un scaun cu masaj la drumurile lungi. Însă, dacă nu ai bani de așa ceva, cu siguranță mașina ta se va conduce la fel de plăcut, fără să ai regrete cu privire la echipare.
Opel Astra K – noi scaune AGR
Noua generație a compactei Opel va dispune opțional de noi scaune, certificate AGR. Acestea vor fi mai ușoare, reglabile pe 18 direcții și vor propune o cursa de reglare pe înălțime de 65 mm, cea mai mare din segment. Tot opțional, ele vor integra un sistem de încălzire, de ventilație și de masaj.