Design-ul latin si fabricarea sub tutela germana sunt doar doua dintre argumentele generatiei lansate in anul 2002. In exploatare, clientii au mai descoperit si alte puncte forte ale acestei a treia generatii SEAT Ibiza, dar si o serie de minusuri…
Se stie ca o mare problema pentru autoturismele de sorginte teutona este design-ul destul de tern al caroseriei. Asa ca in anul 1999, SEAT a luat decizia sa il aduca de la Alfa Romeo pe celebrul designer Walter da Silva, iar acesta a reusit sa revitalizeze la nivel estetic autoturismele produse de marca spaniola aflata in patrimoniul grupului VW.
Evident ca linia sporty adoptata in momentul venirii lui Walter da Silva si preluarea multor detalii tehnice de la grupul VW au marcat pozitiv evolutia comerciala a autoturismului de clasa mica. Iar dupa mai multi ani de exploatare, clientii au concluzionat ca Ibiza nu dezamageste in privinta fiabilitatii componentelor costisitoare. Tot ei s-au mai declarat multumiti de propulsoarele de sorginte VW deosebit de economice, cu precadere motoarele de mic litraj. In plus, rezistenta la uzura a materialelor din plastic ori textil folosite la finisarile interioare este destul de buna.
O pondere importanta dintre primii posesori ai unui SEAT Ibiza au semnalat probleme cu sistemul de ridicare al geamurilor electrice. In multe cazuri utilizatorii au mentionat ca cedeaza suportul din plastic al geamului, ceea ce conduce la alunecarea acestuia in interiorul portierei. O alta bila neagra a fost atribuita functionarii neregulate a sistemului de climatizare, anumite loturi de exemplare acuzand variatii semnificative de temperatura. Un alt punct slab, dar mai putin costisitor, este arderea frecventa a becurilor datorita infiltrarii de apa in blocul optic. De asemenea au mai fost mentionate zgomote provenite de la suspensia spate, precum si slabirea sistemelor de prindere ale unor ornamente din habitaclu. Totusi trebuie tinut cont ca o mare parte dintre aceste probleme au fost remediate odata cu facelift-ul din anul 2006, asa ca exemplarele fabricate dupa acel an sunt mai adecvate achizitionarii la valoare second hand.
Voi ce probleme ati mai sesizat la aceasta a treia generatie Ibiza? Considerati ca merita investitia intr-un astfel de autoturism la valoare second hand?
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.