
Succesul Dacia pe piețele din Europa de Vest nu mai reprezintă o surpriză pentru nimeni. Cu modele aproape fără competiție din punct de vedere al prețului, marca românească a prins extrem de bine la europenii care își doresc un automobil corect echipat, fiabil, la un preț extrem de atractiv. Chiar și așa, vânzările Dacia pe două dintre cele mai importante piețe ale Europei sunt cu adevărat surprinzătoare.
Franța și Germania sunt două țări cu o industrie auto extrem de puternică, cu clienți destul de fideli mărcilor naționale, ceea ce este și mai remarcabil în povestea de succes a celor de la Dacia. În ultimul raport emis de Autoritatea Federală de Transport (KBA) se arată că vânzările Dacia din Germania au ajuns la 4.234 de unități, în creștere cu 40% comparativ cu octombrie 2016. În total, în primele 10 luni ale anului, Dacia a comercializat 51.925 de unități în Germania, în creștere cu 27.4%. Cifrele sunt cu adevărat surprinzătoare mai ales prin prisma faptului că la nivelul european creșterile sunt în general mici, asta în cazul în care acestea există.
Situația este la fel de bună și în Franța, o altă piață uriașă a Europei. Chiar dacă cifrele de creștere nu sunt la fel de mari, este incontestabil faptul că marca Dacia devine o preferată a europenilor. În luna octombrie, Dacia a vândut 8.487 de unități, în creștere cu 11.6% față de anul trecut. Datorită acestui rezultat, Dacia devine al cincilea cel mai important constructor din Franța, după Renault, Peugeot, Citroen și Volkswagen. Cel mai mare succes îl are în continuare Dacia Sandero, care și-a trecut în cont peste jumătate din numărul total de înmatriculări.
În Franța, dacă vorbim de clasamentul pe primele 10 luni, Dacia a reușit să vândă peste 97.000 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 5,4%. Asta înseamnă că cifra de 100.000 de unități va fi rapid depășită și, foarte probabil, și cea de 110.000 de unități vândute anul trecut.
Toate aceste cifre extrem de pozitive sunt atinse înainte de lansarea noii Dacia Duster, un model, de asemenea, extrem de iubit în Europa de Vest. Designul nou, interiorul complet schimbat și gama de echipamente mai bogate va face din Duster un model care nu va putea să treacă neobservat de către nimeni. Duster va ajunge și în România la finalul acestui an.